Pregled bibliografske jedinice broj: 671633
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1/2; 191-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 671633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole
(Dialogue with students: fundamental determinant of interculturally sensitive school)
Autori
Širanović, Ana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9
(2012), 1/2;
191-204
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturno osjetljiva škola; dijalog; sudjelovanje djece; dijete kao drugačiji
(interculturally sensitive school; dialogue; child participation; child as the other)
Sažetak
Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na način na koji neko društvo živi. Iz toga je razloga globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, kojega se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju značajan transformativni potencijal. Škola koja brine o najboljem interesu svojih učenika i pritom osobitu pažnju pridaje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, interkulturno je osjetljiva škola. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, kojega karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim uvažavanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, temeljna odrednica takve škole. U zaključnome se dijelu rada otvara pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacija tog pitanja za odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Širanović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts