Pregled bibliografske jedinice broj: 671618
Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja
Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja // Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 294-301
CROSBI ID: 671618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja
(Dialogue – a reflection of student-teacher group culture)
Autori
Širanović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum
Urednik/ci
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
294-301
ISBN
978-953-99167-4-7
Ključne riječi
dijalog, slušanje djece, zajedničko odlučivanje, ljudska prava
(dialogue, listening to children, shared decision-making, human rights)
Sažetak
Priznavanje i uvažavanje participativnih prava djeteta stavilo je veći naglasak na korištenje aktivnih metoda učenja u nastavi poput dijaloga. Dijalog, odnosno razgovor, prepoznat je kao pogodna tehnika kojom se uvažava pravo djeteta na vlastito mišljenje i slobodno izražavanje. Takvim se pristupom napustilo tradicionalno shvaćanje nastavnog procesa prema kojemu djeca mirno sjede i slušaju, a učitelj izlaže i objašnjava te se zauzelo za suvremeni pristup koji u središte stavlja učenika i njegove potrebe. No, da bismo govorili o istinskom stavljanju učenika u središte, nije dovoljno dijalog shvatiti samo kao metodu ili tehniku rada. Stoga se u ovome radu dijalog promatra kao kompleksan proces koji se uspostavlja u odnosima učenika i učitelja i u kojemu se kritički reflektira i transformira proces poučavanja i učenja te se stvara autentična kultura zajednice utemeljena na poštivanju ljudskih prava. Kao činitelji takve kulture u radu se razlažu toplina odnosa i slušanje djece, dogovaranje s djecom i zajedničko odlučivanje te konstruiranje zajedničkih grupnih vrijednosti (slobode, sigurnosti, uvažavanja, odgovornosti), obrazaca ponašanja i znanja. Takva kultura, kultura dijaloga, u središte uistinu stavlja subjekte nastavnog procesa – i dijete i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Širanović
(autor)