Pregled bibliografske jedinice broj: 671164
Moralne dvojbe i etička refleksija
Moralne dvojbe i etička refleksija // Metodički ogledi, Vol. 9 (2002) 1 (2002), 1; 45-53 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 671164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moralne dvojbe i etička refleksija
(Moral Dilemmas and Ethical Reflection)
Autori
Raunić, Raul
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) Vol. 9 (2002) 1
(2002), 1;
45-53
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
legitimnost; narava i svrhe etičkog odgoja; modeli etičkog poučavanja;; identitet školskog predmeta etika
(legitimacy; nature; and purposes of ethical education; models of ethical teaching; identity of the school subject of ethics)
Sažetak
Autor razmatra tri povezane teme: legitimnost, narav i svrhe etičkog odgoja ; modele etičkog poučavanja ; i aktualne prijepore o identitetu školskog prdmeta etika. u okviru prve teme autor kritizira tradicionalno, sokratovsko-platonovsko stajalište, kao i tome suprotstavljenu, modernu liberalnu teoriju odgoja. To otvara put posredničkom stajalištu perfekcionističkog liberalizma ili demokratskom moralnom odgoju. Ono treba uzeti u obzir tri stvari: a) složenost moralnog odgoja koja uključuje nekoliko razina: njegovanje moralne osjetljivosti, moralnih osjećaja, refleksivene autonomije i spremnosti da se djeluje u skladu s vlastitim uvjerenjima ; b) moderno iskustvo moralnih konflikata i pluralizma razboritih koncepcija dobra života ; c)filozofsko utemeljenje kritičkog mišljenja u refleksivnoj općosti i stilu argumenata koji zahtijevaju da budu racionalno prihvaćeni. Druga teme naznačuje četiri idealnotipska modela etičkog poučavanja: vrijednosna razjašnjenja, vrijednosne analize, oblikovanje karakternih crta, razvojno formiranje kroz moralne dvojbe. U okviru treće teme autor ističe tri stvari: a) ulogu stručne i kritčke javnosti u oblikovanju nastavnog predmeta ; b) potrebu za filozofskim utemeljenjem te sadržajnim i metodičkim odterećenjem od teološke i ekleziološke perspektive ; c) potrebu da udžbenici budu na primjereni način filozofski utemeljeni što znači da pružaju racionalno i uvjeljivo uoprište za suočavanje s moralnim problemima svakodnevnog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija