Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 671164

Moralne dvojbe i etička refleksija


Raunić, Raul
Moralne dvojbe i etička refleksija // Metodički ogledi, Vol. 9 (2002) 1 (2002), 1; 45-53 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 671164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Moralne dvojbe i etička refleksija
(Moral Dilemmas and Ethical Reflection)

Autori
Raunić, Raul

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) Vol. 9 (2002) 1 (2002), 1; 45-53

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
legitimnost; narava i svrhe etičkog odgoja; modeli etičkog poučavanja;; identitet školskog predmeta etika
(legitimacy; nature; and purposes of ethical education; models of ethical teaching; identity of the school subject of ethics)

Sažetak
Autor razmatra tri povezane teme: legitimnost, narav i svrhe etičkog odgoja ; modele etičkog poučavanja ; i aktualne prijepore o identitetu školskog prdmeta etika. u okviru prve teme autor kritizira tradicionalno, sokratovsko-platonovsko stajalište, kao i tome suprotstavljenu, modernu liberalnu teoriju odgoja. To otvara put posredničkom stajalištu perfekcionističkog liberalizma ili demokratskom moralnom odgoju. Ono treba uzeti u obzir tri stvari: a) složenost moralnog odgoja koja uključuje nekoliko razina: njegovanje moralne osjetljivosti, moralnih osjećaja, refleksivene autonomije i spremnosti da se djeluje u skladu s vlastitim uvjerenjima ; b) moderno iskustvo moralnih konflikata i pluralizma razboritih koncepcija dobra života ; c)filozofsko utemeljenje kritičkog mišljenja u refleksivnoj općosti i stilu argumenata koji zahtijevaju da budu racionalno prihvaćeni. Druga teme naznačuje četiri idealnotipska modela etičkog poučavanja: vrijednosna razjašnjenja, vrijednosne analize, oblikovanje karakternih crta, razvojno formiranje kroz moralne dvojbe. U okviru treće teme autor ističe tri stvari: a) ulogu stručne i kritčke javnosti u oblikovanju nastavnog predmeta ; b) potrebu za filozofskim utemeljenjem te sadržajnim i metodičkim odterećenjem od teološke i ekleziološke perspektive ; c) potrebu da udžbenici budu na primjereni način filozofski utemeljeni što znači da pružaju racionalno i uvjeljivo uoprište za suočavanje s moralnim problemima svakodnevnog života.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Raul Raunić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Raunić, Raul
Moralne dvojbe i etička refleksija // Metodički ogledi, Vol. 9 (2002) 1 (2002), 1; 45-53 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Raunić, R. (2002) Moralne dvojbe i etička refleksija. Metodički ogledi, Vol. 9 (2002) 1 (1), 45-53.
@article{article, author = {Rauni\'{c}, Raul}, year = {2002}, pages = {45-53}, keywords = {legitimnost, narava i svrhe eti\v{c}kog odgoja, modeli eti\v{c}kog pou\v{c}avanja, , identitet \v{s}kolskog predmeta etika}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {Vol. 9 (2002) 1}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Moralne dvojbe i eti\v{c}ka refleksija}, keyword = {legitimnost, narava i svrhe eti\v{c}kog odgoja, modeli eti\v{c}kog pou\v{c}avanja, , identitet \v{s}kolskog predmeta etika} }
@article{article, author = {Rauni\'{c}, Raul}, year = {2002}, pages = {45-53}, keywords = {legitimacy, nature, and purposes of ethical education, models of ethical teaching, identity of the school subject of ethics}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {Vol. 9 (2002) 1}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Moral Dilemmas and Ethical Reflection}, keyword = {legitimacy, nature, and purposes of ethical education, models of ethical teaching, identity of the school subject of ethics} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font