Pregled bibliografske jedinice broj: 671000
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici // Metodike u suvremenom odgojno - obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Domović, Vlatka ; Bežen, Ante ; Prskalo, Ivan (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2012. str. 34-35 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 671000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici
(Methodology of physics teaching in the context of physics education research)
Autori
Planinć, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Metodike u suvremenom odgojno - obrazovnom sustavu
/ Milanović, Dragan ; Domović, Vlatka ; Bežen, Ante ; Prskalo, Ivan - Zagreb : Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2012, 34-35
Skup
Znanstveni skup prigodom obilježavanja 20. obljetnice AOOZH-a: "Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.03.2012
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike; metodika; edukacijska istraživanja
(physics teaching; methodology; education research)
Sažetak
Metodika nastave fizike doživjela je brojne transformacije u posljednjih tridesetak godina uslijed intenzivnog razvoja edukacijskih istraživanja u fizici. Taj je razvoj bio potaknut rastućom potrebom društva za učinkovitijom nastavom fizike na svim nivoima. Edukacijska istraživanja u fizici usmjerena su na razumijevanje temeljnih učeničkih problema u nastavi fizike, kao što su njihove konceptualne i matematičko-logičke poteškoće, kao i na razvijanje novih nastavnih metoda i strategija, te njihovu evaluaciju. Istraživanja provedena u Hrvatskoj u sklopu projekta „Edukacijska istraživanja u fizici i matematici“ nadovezuju se na istraživanja u svijetu i ukazuju na postojanje sličnih problema kod hrvatskih učenika i studenata kao i kod učenika i studenata u drugim zemljama. U razvijenom je svijetu, osobito u SAD i Australiji, edukacijska fizika stekla status grane fizike, te većina odsjeka za fiziku tamošnjih sveučilišta ima svoju PER (physics education research) grupu. Mnogi od njih dodjeljuju i doktorate iz fizike za radove s temom iz edukacijskih istraživanja u fizici. Osobito je važno da i vodeći svjetski fizikalni znanstveni časopisi otvaraju prostor takvim radovima (npr. Physical Review). U Europi je situacija šarenija, neke su istraživačke grupe unutar odsjeka za fiziku, a neke unutar edukacijskih instituta, no pokazuje se da je za razvoj područja produktivniji prvi model. Većina grupa ima problem premalog broja istraživača, što je povezano s nedostatkom odgovarajućih poslijediplomskih studija. U Hrvatskoj su načinjeni prvi koraci na FO PMF-a u Zagrebu, gdje je 2005. dodijeljen prvi doktorat iz fizike s temom iz edukacijske fizike, a uskoro se očekuje još jedan, no nedostaje još uvijek šira strukturna potpora toj novoj grani istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb