Pregled bibliografske jedinice broj: 670985
Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 670985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
(Combined classes in Bjelovarsko-bilogorska county)
Autori
Marković, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2012
Stranica
70
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Rajić, Višnja
Ključne riječi
Kombinirani razredni odjeli; područne škole; učitelji razredne nastave; stranog jezika i vjeronauka; Bjelovarsko – bilogorska županija
(combined classes; schllos; primary school teachers; foreign language teachers; religion teachers; Bjelovarsko – bilogorska county)
Sažetak
Negativni trend smanjenja broja djece odražava se na smanjenje broja školskih obveznika. Sve je više učenika, od prvog do četvrtog razreda, koji se obrazuju u područnim školama s kombiniranim razrednim odjelima, dok se buduće učiteljice i učitelji i dalje obrazuju za rad u redovitom razrednom odjelu. Upravo iz tog razloga cilj ovog rada je istražiti zastupljenost kombiniranih razrednih odjela u osnovnim školama Bjelovarsko-bilogorske županije, organizacijske forme rada ili strukturiranost kombiniranih razrednih odjela po razredima, radno iskustvo učitelja u kombiniranim razrednim odjelima, stavove učitelja razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka o pripremljenosti za rad i radu u kombiniranim razrednim odjelima te stručnom usavršavanju u školskim i županijskim stručnim aktivima. U tu svrhu istraživanjem je obuhvaćeno 99 kombiniranih razrednih odjela od I do IV razreda osnovnih škola u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Za izvođenje ispitivanja izrađen je Anketni upitnik za učitelje razredne nastave (N=99), stranog jezika (N=32) i vjeronauka (N=34) koji rade u kombiniranim razrednim odjelima. Rezultati istraživanja pokazuju da se broj kombiniranih razrednih odjela od I do IV razreda nije znatno smanjio, a ni povećao u razdoblju školske 1993./94.-2010./11. godine. Zapaža se da se u područnim školama dominantno provodi rad u kombiniranim razrednim odjelima. Broj dvorazrednih kombiniranih odjela (69, 7%) znatno je veći od broja trorazrednih (13, 1%) i četverorazrednih (17, 1%) kombiniranih odjela stoga su dvorazredni kombinirani odjeli najdominantnija kombinacija u Bjelovarsko – bilogorskoj županiji. Također je uočeno da u načinu organizacije dvorazrednih kombiniranih odjela prevladava kombinacija udaljenih razreda I-III te II-IV. Sve je veći broj učenika s utjecajnim teškoćama u razvoju u kombiniranim razrednim odjelima, a ocjena uspješnosti rada nije zadovoljavajuća zbog toga što manji broj učitelja razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka u potpunosti ne ostvaruje program rada s učenicima. Govoreći o iskustvu i godinama rada u kombiniranim razrednim odjelima, istraživanje je pokazalo da je rad u kombiniranim razrednim odjelima povjeren učiteljima početnicima (0-5 godina radnog staža) umjesto najiskusnijim učiteljima. Od 165 učitelja 121 je rekao da ih fakultet nije dovoljno pripremio za rad u kombinaciji što znači da se budući učitelji isključivo obrazuju za rad u redovitom razrednom odjelu. Učitelji razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka generalno su zadovoljni radom školskih i županijskih aktiva te sadržajima koje aktivi nude. Kada su u pitanju očekivanja i zadovoljstvo stručnom pomoći ravnatelja, stručnog suradnika i mentora učitelji stranog jezika dali su najnegativniju ocjenu, a razredne nastave i vjeronauka prosječnu. 60% učitelja razredne nastave, 72% učitelja stranog jezika i 35% učitelja vjeronauka smatra da je rad u kombiniranom razrednom odjelu složen, zahtjevan i težak. Zašto je postotak učitelja vjeronauka tako malen, a ostalih je velik?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb