Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 670985

Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji


Marković, Tanja
Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 670985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
(Combined classes in Bjelovarsko-bilogorska county)

Autori
Marković, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
Podatak o recenziji nije dostupan

Godina
2012

Stranica
70

Mentor
Matijević, Milan

Neposredni voditelj
Rajić, Višnja

Ključne riječi
Kombinirani razredni odjeli; područne škole; učitelji razredne nastave; stranog jezika i vjeronauka; Bjelovarsko – bilogorska županija
(combined classes; schllos; primary school teachers; foreign language teachers; religion teachers; Bjelovarsko – bilogorska county)

Sažetak
Negativni trend smanjenja broja djece odražava se na smanjenje broja školskih obveznika. Sve je više učenika, od prvog do četvrtog razreda, koji se obrazuju u područnim školama s kombiniranim razrednim odjelima, dok se buduće učiteljice i učitelji i dalje obrazuju za rad u redovitom razrednom odjelu. Upravo iz tog razloga cilj ovog rada je istražiti zastupljenost kombiniranih razrednih odjela u osnovnim školama Bjelovarsko-bilogorske županije, organizacijske forme rada ili strukturiranost kombiniranih razrednih odjela po razredima, radno iskustvo učitelja u kombiniranim razrednim odjelima, stavove učitelja razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka o pripremljenosti za rad i radu u kombiniranim razrednim odjelima te stručnom usavršavanju u školskim i županijskim stručnim aktivima. U tu svrhu istraživanjem je obuhvaćeno 99 kombiniranih razrednih odjela od I do IV razreda osnovnih škola u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Za izvođenje ispitivanja izrađen je Anketni upitnik za učitelje razredne nastave (N=99), stranog jezika (N=32) i vjeronauka (N=34) koji rade u kombiniranim razrednim odjelima. Rezultati istraživanja pokazuju da se broj kombiniranih razrednih odjela od I do IV razreda nije znatno smanjio, a ni povećao u razdoblju školske 1993./94.-2010./11. godine. Zapaža se da se u područnim školama dominantno provodi rad u kombiniranim razrednim odjelima. Broj dvorazrednih kombiniranih odjela (69, 7%) znatno je veći od broja trorazrednih (13, 1%) i četverorazrednih (17, 1%) kombiniranih odjela stoga su dvorazredni kombinirani odjeli najdominantnija kombinacija u Bjelovarsko – bilogorskoj županiji. Također je uočeno da u načinu organizacije dvorazrednih kombiniranih odjela prevladava kombinacija udaljenih razreda I-III te II-IV. Sve je veći broj učenika s utjecajnim teškoćama u razvoju u kombiniranim razrednim odjelima, a ocjena uspješnosti rada nije zadovoljavajuća zbog toga što manji broj učitelja razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka u potpunosti ne ostvaruje program rada s učenicima. Govoreći o iskustvu i godinama rada u kombiniranim razrednim odjelima, istraživanje je pokazalo da je rad u kombiniranim razrednim odjelima povjeren učiteljima početnicima (0-5 godina radnog staža) umjesto najiskusnijim učiteljima. Od 165 učitelja 121 je rekao da ih fakultet nije dovoljno pripremio za rad u kombinaciji što znači da se budući učitelji isključivo obrazuju za rad u redovitom razrednom odjelu. Učitelji razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka generalno su zadovoljni radom školskih i županijskih aktiva te sadržajima koje aktivi nude. Kada su u pitanju očekivanja i zadovoljstvo stručnom pomoći ravnatelja, stručnog suradnika i mentora učitelji stranog jezika dali su najnegativniju ocjenu, a razredne nastave i vjeronauka prosječnu. 60% učitelja razredne nastave, 72% učitelja stranog jezika i 35% učitelja vjeronauka smatra da je rad u kombiniranom razrednom odjelu složen, zahtjevan i težak. Zašto je postotak učitelja vjeronauka tako malen, a ostalih je velik?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Višnja Rajić (mentor)

Avatar Url Milan Matijević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marković, Tanja
Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Marković, T. (2012) 'Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Markovi\'{c}, Tanja}, year = {2012}, pages = {70}, keywords = {Kombinirani razredni odjeli, podru\v{c}ne \v{s}kole, u\v{c}itelji razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka, Bjelovarsko – bilogorska \v{z}upanija}, title = {Kombinirani razredni odjeli u Bjelovarsko-bilogorskoj \v{z}upaniji}, keyword = {Kombinirani razredni odjeli, podru\v{c}ne \v{s}kole, u\v{c}itelji razredne nastave, stranog jezika i vjeronauka, Bjelovarsko – bilogorska \v{z}upanija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Markovi\'{c}, Tanja}, year = {2012}, pages = {70}, keywords = {combined classes, schllos, primary school teachers, foreign language teachers, religion teachers, Bjelovarsko – bilogorska county}, title = {Combined classes in Bjelovarsko-bilogorska county}, keyword = {combined classes, schllos, primary school teachers, foreign language teachers, religion teachers, Bjelovarsko – bilogorska county}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font