Pregled bibliografske jedinice broj: 670564
Odumire li država na krivim mjestima? Kriza političkog autoriteta javnog školstva
Odumire li država na krivim mjestima? Kriza političkog autoriteta javnog školstva // Dileme obrazovanja za demokraciju:što će škola demokraciji, što će demokracija školi? / Dvornik, Srđan i Uzelac, Maja (ur.).
Zagreb: Heinrich-Böll-Stiftung, 2003. str. 115-120.
CROSBI ID: 670564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odumire li država na krivim mjestima? Kriza političkog autoriteta javnog školstva
(Does the state withdraw away on the wrong side? Crises of the political authority in the sphere of public education)
Autori
Raunić, Raul
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Dileme obrazovanja za demokraciju:što će škola demokraciji, što će demokracija školi?
Urednik/ci
Dvornik, Srđan i Uzelac, Maja
Izdavač
Heinrich-Böll-Stiftung
Grad
Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
115-120.
ISBN
953-98520-2-1
Ključne riječi
javno školstvo, demokracija, odgojne i političke vrline
(public education, democracy, educational and political virtues)
Sažetak
Povezanost između javnog školstva i demokracije autor razmatra na dvije povezane: 1.) na razini reprodukcije demokratske političke kulture ; i 2.) na razini unutar-školskog demokratskog ustrojstva. U prvom je planu problem prve razine. Dužnosti demokratskoga političkog autoriteta javnog školstva su osigurati uvjete za stvaranje spoznajnih i karakternih sposobnosti autonomije pojedinca. Takva svrha demokratskog autoriteta javnog školstva objedinjuje dvije komplementarne zadaće: a) osigurati pretpostavke za očuvanje vrijednosnog pluralizma u društvu ; b) promicati političke vrline ili vrline javne moralnosti, koje počivaju na uzajamno prihvatljivim razlozima, te omogućavaju reprodukciju političke slobode za svaku razboritu koncepciju dobrog života. Pri tome su isključene one koncepcije koje ne prihvaćaju temeljne demokratske političke vrline, jer biti tolerantan, ne znači dopuštati sve stilove života, nego i reagirati na one stilove života koji ugrožavaju demokratski okvir političkog djelovanja. Razumljivo je da će, zbog razloga kulturne koherencije, određene razborite koncepcija dobrog života biti sadržajno zastupljenije, ali to ne znači da zbog toga trebaju biti protumačene kao vrijednosno superiornije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija