Pregled bibliografske jedinice broj: 670325
Spremnost očeva na suradnju sa školom.
Spremnost očeva na suradnju sa školom. // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 17 (2006), 70-71(96-97); 43-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 670325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost očeva na suradnju sa školom.
(Willingness of fathers to cooperate with school)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 17
(2006), 70-71(96-97);
43-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
očevi; suradnja; škola
(fathers; cooperate; school)
Sažetak
Rad se bavi problematikom suradničkih odnosa između doma i škole. Autor predstavlja neka istraživanja iz navedene problematike i usmjerava se na uzorak ispitanika vezan uz spol, tako da se pozornost posvećuje uzorku muških ispitanika. Izdvaja problematiku suvremenog očinstva i promatra ju u okviru promjena u suvremenom društvu s posebnim osvrtom na promjenu položaja oca i majke u odgoju djece. Naglašava sve uočljiviji trend zainteresiranosti očeva za odgoj i obrazovanje svoje djece i njihovu spremnost da se u tome angažiraju. U povijesnom pregledu poziva se na Nikolu Gučetića koji je isticao važnost oca u odgoju djeteta te se poziva na Aristotelove četiri zakonitosti tog odnosa. Iz teksta se može iščitati javni apel očevima na aktivno sudjelovanje u odgoju i obrazovanju djece te poziv na demistificiranje uloge majke. U radu autor iznosi kvantitativne činjenice vezane uz istraživanja koliko vremena provode očevi sa svojom djecom. Rezultati nude komparativni prikaz u deset zemalja u cijelom svijetu. Ukazuje također na rezultate brojnih istraživanja u kojima je vidljivo da majke u našim školama češće surađuju sa školom u odnosu na očeve. Interpretira navedene rezultate pozivajući se na brojne čimbenike. Kao posebnu kategoriju izdvaja mlade očeve koji se smatraju rizičnom skupinom zbog nedovršenog psihosocijalnog razvoja, nedostatka samokontrole i životnog iskustva. Također ukazuje na iznenađujuće rezultate nekih istraživanja koje ukazuju na činjenici da velik broj američke djece živi bez očeva te izdvaja problematiku razvoda braka s refleksijom na suradničke odnose sa školom. Autor rad zaključuje zaključnim razmatranjem o prednostima i razlozima aktivnijeg uključivanja očeva u suradničke odnose sa školom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija