Pregled bibliografske jedinice broj: 670324
Odgojni zadaci zovu u pomoć
Odgojni zadaci zovu u pomoć // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 16 (2005), 66-67(92-93).; 34-36 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 670324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni zadaci zovu u pomoć
(Educational tasks call for help)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 16
(2005), 66-67(92-93).;
34-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
odgoj; škola; humor
(education; school; humor)
Sažetak
Autor u uvodnom dijelu ovoga rada podsjeća da škola kao odgojno-obrazovna ustanova ima za zadaću dva izrazito bitna i važna procesa za razvoj pojedinca – odgoj i obrazovanje. Analizom naše pedagoške prakse autoru ostaje uočljivija dominacija obrazovanja. Stoga odgojnim zadacima koji ponekad ostaju na marginama nastavnog procesa daje u ovom radu centralnu važnost. U prvom dijelu rada dotičući se bitnih odrednica nastavnog procesa vrši komparaciju odgojne i obrazovne strane nastave. Utvrđuje prevlast obrazovnih nad odgojnim zadaćama. Utvrđuje nedovoljnu preciznost i jasnoću pri formuliranju odgojnih zadataka dok se obrazovni zadaci postavljaju prilično jasno, određeno i precizno (ističe Magerova načela). Kod odgojnih zadataka, koje je postavio u izazovan naslov, stavlja potrebu individualnog pristupa svakom «originalu». Pri tome se poziva na glavne komponente poznate Sokratove prisege namijenjene učiteljima. Autor daje neke poticajne misli i ideje koje mogu doprinijeti ostvarenju i formuliranju odgojnih zadatka. Izdvaja važnost humora koji povećava efikasnost nastave kao i najčešće oblike putem kojih se ostvaruju odgojni zadaci. Autor izdvaja i poboljšanje kvalitete života učenika, problem pravilne prehrane, kontakt s prirodom, tjelovježbu i odmor kao čimbenike koji su današnjem učeniku ponekad potrebniji od hrane i pića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija