Pregled bibliografske jedinice broj: 670322
Prostor- čimbenik odgojno-obrazovnog djelovanja
Prostor- čimbenik odgojno-obrazovnog djelovanja // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 14 (2001), 45-46(70-71; 40-42 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 670322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prostor- čimbenik odgojno-obrazovnog djelovanja
(Space – a factor for educational action)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 14
(2001), 45-46(70-71;
40-42
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prostor; škola; razred
(space; school; classroom)
Sažetak
Rad problematizira odgojno-obrazovnu ekologiju. Pristupnik polazi od definicije koja pri analizi obrazovne sredine naglašava važnost uređenja prostora. Izbor i uređenje prostora ubraja u važna didaktička pitanja kojima se ne posvećuje dovoljno pozornosti.. Zaobilazeći prilično neuobičajen termin u didaktičkoj literaturi – odgojno obrazovna ekologija autor se usmjerio na prostor u kojem se najčešće odvija nastava – učionica. U suvremenim se školama najveći dio znanja stječe u školskim zgradama uz korištenje sekundarnih izvora znanja. Tekst potiče na razmišljanje o izboru adekvatnog prostora za pedagoške aktivnosti. Ističe potrebu projektiranja suvremenih školskih zgrada u suradnji sa stručnjacima koji dovoljno poznaju suvremene pedagoške koncepte. Ukazuje na potrebu razlikovanja prostora unutar školske zgrade u kojima se odvija igra, druženje, rad, učenje i odmor. Autor nudi različite mogućnosti rasporeda unutar učionice te daje tlocrte ponuđenih prijedloga i povezuje ih s odgovarajućom nastavnom koncepcijom. Posebnu pozornost posvećuje prostoru zidova u učionicama te naglašavanju važnosti načela slobode kod učenika prilikom uređenja prostora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija