Pregled bibliografske jedinice broj: 670315
Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa
Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa // Anali za povijest odgoja, 9 (2010), 67-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 670315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa
(Historical aspects of the basic determinants of the teaching process)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Anali za povijest odgoja (1330-1020) 9
(2010);
67-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavni proces; povijest nastave; povijest pedagogije
(teaching process; history of teaching; history of pedagogy)
Sažetak
Škola kao institucija i nastava kao najvažniji proces u toj instituciji duboko je ukorijenjena u svim nama poznatim civilizacijama. Da bismo utvrdili temeljne odrednice nastave i futurološki razmišljali o odrednicama suvremenoga nastavnoga procesa, nužno je barem «zaviriti» u prošlost i «zaroniti» u sadašnjost, što je i cilj ovoga rada. Povijesni pregled ovoga rada izdvaja ključne elemente koji su utjecali na glavne odrednice nastavnoga procesa i obuhvaća duboke korijene u predkršćanskom razdoblju, početke kršćanstva s refleksijom na nastavni proces, srednjovjekovnu nastavu, utjecaj humanizma i renesanse na nastavu, nastavu u socijalistički uređenom društvu te utjecaj demokratskih društvenih odnosa na nastavni proces. Izdvajajući glavne odrednice nastavnoga procesa iz prošlosti, ostaje i dalje otvoreno pitanje hoće li se suvremena nastava razračunati s brojnim naslijeđima prethodnih civilizacija, hoće li samo nešto izmijeniti ili će se temeljito preoblikovati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Kolak
(autor)