Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 670244

Suradničko učenje u nastavi prirode i društva


Kolak, Ante
Suradničko učenje u nastavi prirode i društva // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 3 (2001), 1(3); 235-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 670244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suradničko učenje u nastavi prirode i društva
(Cooperative learning in science class)

Autori
Kolak, Ante

Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 3 (2001), 1(3); 235-242

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
suradničko učenje; nastava
(Cooperative learning; teaching process)

Sažetak
Autor proučava suradničko učenje u okviru metodike nastave prirode i društva. Polazi od definiranja suradničkog učenja te isticanja njegove opravdanosti i važnosti ističući prije svega prednosti suradnje u procesu učenja. Ističe kako je u prirodi i društvu općenito sve manje mogućnosti da pojedinac djeluje i uspije sam. Tako pedagoški zahtjev i izazov suradnje u učenju povezuje sa zahtjevima i potrebama društva općenito. Naglašava kako je u području nastave prirode i društva neke odgojno obrazovne zadaće nemoguće ostvariti bez suradničkog učenja. Autor u radu donosi rezultate istraživanja koju ukazuju na prednosti i nedostatke suradničkog učenja. Kao najvažniju prednost suradničkog učenja u ovome radu autor izdvaja povećanje djelotvornosti učenja. Naglasak stavlja na pomno pripremanje nastave usmjerene na suradničko učenje kao i na različite mogućnosti formiranja grupa ili parova koji uče surađujući. Ukazuju na položaj učenika pri suradničkom učenju. Autor ukazuje na opasnosti natjecateljskog duha, ističe važnost humora i igre pri suradničkom učenju te se odlučuje na podjelu od četiri tipa učenika važnih za organizaciju suradničkog učenja – inicijatori, organizatori, izvršitelji i suputnici. U vezi s navedenom klasifikacijom autor inzistira na pomnijem promatranju i praćenju unutar grupnih odnosa tijekom suradničkog učenja. Rad zaključuje s razmatranjem o nastavi prirode i društva kao velikim potencijalom za razvoj suradničkih aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ante Kolak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolak, Ante
Suradničko učenje u nastavi prirode i društva // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 3 (2001), 1(3); 235-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Kolak, A. (2001) Suradničko učenje u nastavi prirode i društva. Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 3 (1(3)), 235-242.
@article{article, author = {Kolak, Ante}, year = {2001}, pages = {235-242}, keywords = {suradni\v{c}ko u\v{c}enje, nastava}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {3}, number = {1(3)}, issn = {1332-0513}, title = {Suradni\v{c}ko u\v{c}enje u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {suradni\v{c}ko u\v{c}enje, nastava} }
@article{article, author = {Kolak, Ante}, year = {2001}, pages = {235-242}, keywords = {Cooperative learning, teaching process}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {3}, number = {1(3)}, issn = {1332-0513}, title = {Cooperative learning in science class}, keyword = {Cooperative learning, teaching process} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font