Pregled bibliografske jedinice broj: 670244
Suradničko učenje u nastavi prirode i društva
Suradničko učenje u nastavi prirode i društva // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 3 (2001), 1(3); 235-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 670244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradničko učenje u nastavi prirode i društva
(Cooperative learning in science class)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 3
(2001), 1(3);
235-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
suradničko učenje; nastava
(Cooperative learning; teaching process)
Sažetak
Autor proučava suradničko učenje u okviru metodike nastave prirode i društva. Polazi od definiranja suradničkog učenja te isticanja njegove opravdanosti i važnosti ističući prije svega prednosti suradnje u procesu učenja. Ističe kako je u prirodi i društvu općenito sve manje mogućnosti da pojedinac djeluje i uspije sam. Tako pedagoški zahtjev i izazov suradnje u učenju povezuje sa zahtjevima i potrebama društva općenito. Naglašava kako je u području nastave prirode i društva neke odgojno obrazovne zadaće nemoguće ostvariti bez suradničkog učenja. Autor u radu donosi rezultate istraživanja koju ukazuju na prednosti i nedostatke suradničkog učenja. Kao najvažniju prednost suradničkog učenja u ovome radu autor izdvaja povećanje djelotvornosti učenja. Naglasak stavlja na pomno pripremanje nastave usmjerene na suradničko učenje kao i na različite mogućnosti formiranja grupa ili parova koji uče surađujući. Ukazuju na položaj učenika pri suradničkom učenju. Autor ukazuje na opasnosti natjecateljskog duha, ističe važnost humora i igre pri suradničkom učenju te se odlučuje na podjelu od četiri tipa učenika važnih za organizaciju suradničkog učenja – inicijatori, organizatori, izvršitelji i suputnici. U vezi s navedenom klasifikacijom autor inzistira na pomnijem promatranju i praćenju unutar grupnih odnosa tijekom suradničkog učenja. Rad zaključuje s razmatranjem o nastavi prirode i društva kao velikim potencijalom za razvoj suradničkih aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija