Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 669950

Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam


Ricl, Jesenka; Leko Šimić, Mirna
Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam // Kultura, identitet, društvo - europski realiteti / Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Stroosmayera - Odjel za kulturologiju, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar Zagreb, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 669950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam
(Cultural identity vs. globalization - transmodelrn cultural tourism)

Autori
Ricl, Jesenka ; Leko Šimić, Mirna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Kultura, identitet, društvo - europski realiteti / Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana - Osijek : Sveučilište J.J. Stroosmayera - Odjel za kulturologiju, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar Zagreb, 2013

Skup
Kultura, identitet, društvo - europski realiteti

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.03.2013. - 21.03.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
baština; globalizacija; identitet; kultura; marketing; turizam
(heritage; globalization; identity; culture; marketing; tourism)

Sažetak
Tema rada je umnožavanje kulturnog identiteta uslijed procesa globalizacije, trans - moderni kulturni turizam, te razvoj održive i kontrolirane turističke djelatnosti u Hrvatskoj kroz odabir primjerenih marketing koncepcija. Globalno shvaćanje kulturnog identiteta i prihvaćanje lokalnih spoznaja pruža pojedincu osjećaj pripadnosti, zajedništva i nacionalnosti. Zbog subjektivnosti zajednice proces globalizacije ne utječe na homogenizaciju kultura, jer je čovječanstvo u kontinuiranoj potrazi za kulturnim porijeklom. Trans - moderni putnici su začetnici novih spoznaja o posljedicama globalnog ekonomskog razvoja. Oni razumiju pozitivne i negativne učinke sudjelovanja u turizmu lokalnih zajednica, te vrijednost održivog načina poslovanja u turističkom sektoru. Kulturno nasljeđe Hrvatske je nedjeljivo i globalno interaktivno, što implicira primjenu holističkog pristupa percepcije njegovih pojavnih oblika. Pozitivni i negativni učinci globalizacije su kreativna i stimulativna interakcija elemenata različitih kultura. U tim je okolnostima najveći izazov zaštita i očuvanje materijalne, te prenošenje nematerijalne kulturne baštine na buduće generacije. Razvoj selektivnog turizma doprinosi jačanju nacionalnog kulturnog identiteta bez kojega je gotovo nemoguće valorizirati potencijal kulturne baštine i kulturnog identiteta. U tom kontekstu značajnu ulogu može imati primjena marketing koncepcije u kreiranju ponude kulturnog dobra i definiranju kulturnog identiteta. Prezentacijom ponude takve vrste i pozicioniranjem u svijesti trans - modernog putnika moguće je kreirati očekivanja i nova iskustva za sudionike kulturnog turizma. Marketing koncepcija je temelj za definiranje modela održivog razvoja kulturno turističke djelatnosti, jer turizam može imati pozitivne i negativne učinke na kulturnu baštinu i raznoliku receptivnu zajednicu zemlje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0102590-2587 - Komparativni razvoj agroturizma u Istarskoj i Osječko-baranjskoj županiji (Leko-Šimić, Mirna, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-1035 - Statistički mjerni instrumenti:konstrukcija i prilagodba poduzetničkoj ekonomiji

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirna Leko-Šimić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ricl, Jesenka; Leko Šimić, Mirna
Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam // Kultura, identitet, društvo - europski realiteti / Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Stroosmayera - Odjel za kulturologiju, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar Zagreb, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Ricl, J. & Leko Šimić, M. (2013) Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam. U: Brekalo, M. & Žužul, I. (ur.)Kultura, identitet, društvo - europski realiteti.
@article{article, author = {Ricl, Jesenka and Leko \v{S}imi\'{c}, Mirna}, year = {2013}, keywords = {ba\v{s}tina, globalizacija, identitet, kultura, marketing, turizam}, title = {Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam}, keyword = {ba\v{s}tina, globalizacija, identitet, kultura, marketing, turizam}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J. Stroosmayera - Odjel za kulturologiju, Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar Zagreb}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ricl, Jesenka and Leko \v{S}imi\'{c}, Mirna}, year = {2013}, keywords = {heritage, globalization, identity, culture, marketing, tourism}, title = {Cultural identity vs. globalization - transmodelrn cultural tourism}, keyword = {heritage, globalization, identity, culture, marketing, tourism}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J. Stroosmayera - Odjel za kulturologiju, Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar Zagreb}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font