Pregled bibliografske jedinice broj: 669950
Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam
Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam // Kultura, identitet, društvo - europski realiteti / Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Stroosmayera - Odjel za kulturologiju, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar Zagreb, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 669950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni identitet vs. globalizacija - trans moderni kulturni turizam
(Cultural identity vs. globalization - transmodelrn cultural tourism)
Autori
Ricl, Jesenka ; Leko Šimić, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Kultura, identitet, društvo - europski realiteti
/ Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana - Osijek : Sveučilište J.J. Stroosmayera - Odjel za kulturologiju, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar Zagreb, 2013
Skup
Kultura, identitet, društvo - europski realiteti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.03.2013. - 21.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
baština; globalizacija; identitet; kultura; marketing; turizam
(heritage; globalization; identity; culture; marketing; tourism)
Sažetak
Tema rada je umnožavanje kulturnog identiteta uslijed procesa globalizacije, trans - moderni kulturni turizam, te razvoj održive i kontrolirane turističke djelatnosti u Hrvatskoj kroz odabir primjerenih marketing koncepcija. Globalno shvaćanje kulturnog identiteta i prihvaćanje lokalnih spoznaja pruža pojedincu osjećaj pripadnosti, zajedništva i nacionalnosti. Zbog subjektivnosti zajednice proces globalizacije ne utječe na homogenizaciju kultura, jer je čovječanstvo u kontinuiranoj potrazi za kulturnim porijeklom. Trans - moderni putnici su začetnici novih spoznaja o posljedicama globalnog ekonomskog razvoja. Oni razumiju pozitivne i negativne učinke sudjelovanja u turizmu lokalnih zajednica, te vrijednost održivog načina poslovanja u turističkom sektoru. Kulturno nasljeđe Hrvatske je nedjeljivo i globalno interaktivno, što implicira primjenu holističkog pristupa percepcije njegovih pojavnih oblika. Pozitivni i negativni učinci globalizacije su kreativna i stimulativna interakcija elemenata različitih kultura. U tim je okolnostima najveći izazov zaštita i očuvanje materijalne, te prenošenje nematerijalne kulturne baštine na buduće generacije. Razvoj selektivnog turizma doprinosi jačanju nacionalnog kulturnog identiteta bez kojega je gotovo nemoguće valorizirati potencijal kulturne baštine i kulturnog identiteta. U tom kontekstu značajnu ulogu može imati primjena marketing koncepcije u kreiranju ponude kulturnog dobra i definiranju kulturnog identiteta. Prezentacijom ponude takve vrste i pozicioniranjem u svijesti trans - modernog putnika moguće je kreirati očekivanja i nova iskustva za sudionike kulturnog turizma. Marketing koncepcija je temelj za definiranje modela održivog razvoja kulturno turističke djelatnosti, jer turizam može imati pozitivne i negativne učinke na kulturnu baštinu i raznoliku receptivnu zajednicu zemlje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2587 - Komparativni razvoj agroturizma u Istarskoj i Osječko-baranjskoj županiji (Leko-Šimić, Mirna, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-1035 - Statistički mjerni instrumenti:konstrukcija i prilagodba poduzetničkoj ekonomiji
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Mirna Leko-Šimić
(autor)