Pregled bibliografske jedinice broj: 669785
Udžbenik glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole
Udžbenik glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole // Tonovi (Zagreb), 62 (2013), 18-26 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 669785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenik glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole
(Textbook of musical culture in the first three grades of primary school)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Rado, Martina
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 62
(2013);
18-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
razredna nastava ; nastava glazbene kulture ; udžbenik
(primary education ; teaching of music culture ; textbook)
Sažetak
U radu smo pokušali uvidjeti jesu li udžbenici glazbene kulture potrebni u prvim trima razredima osnovne škole, tj. mogu li se nastavna područja pjevanja, slušanja glazbe, sviranja i elemenata glazbene kreativnosti „pokriti“ udžbenikom s obzirom na to da je jedno od glavnih obilježja udžbenika mogućnost da se učenici njime samostalno koriste. Sustavnim promatranjem nastavnih sati glazbene kulture na području grada Osijeka u razdoblju od veljače do svibnja 2013. godine uočili smo da se udžbenikom koriste učitelji, dok je njihova samostalna upotreba kod učenika sasvim ograničena. Analizirana su i tri različita udžbenika glazbene kulture za treći razred odobrena od Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta za školske godine 2010./11., 2011./12. i 2012./13. Uočeno je mnoštvo zadataka koji od učenika zahtijevaju izvanglazbene aktivnosti. Osim toga, veliki broj zadataka prezahtjevan je i neshvatljiv za učenike. U nastavi glazbe prvenstveno se stječu praktične glazbene vještine koje učenik ne može naučiti sam i koje zahtijevaju stalno vođenje od strane učitelja. Stoga ne začuđuje da se u uputama autori udžbenika obraćaju učiteljima, a ne učenicima. Možemo zaključiti da postojeći udžbenici glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole nisu udžbenici, već su to priručnici kojima se koriste učitelji kao putokazom za izvođenje nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO Publishing