Pregled bibliografske jedinice broj: 669304
Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji
Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 243-254 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 669304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji
(Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hieararchy)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7
(2010), 2;
243-254
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
razredana elita; sociometrijski status;; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi
(classroom elite; sociometric status; classroom; peer relationships)
Sažetak
U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerahiji pri čemu se posebana pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kada djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerahije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u emprijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Kolak
(autor)