Pregled bibliografske jedinice broj: 66925
Odnos poljoprivrednika (seljaka) prema stručnom obrazovanju u poljoprivredi
Odnos poljoprivrednika (seljaka) prema stručnom obrazovanju u poljoprivredi // Zbornik priopćenja i sažetaka - Gospodarske smjernice razvitka hrvatskog poljodjelstva / Kolega, Ante (ur.).
Zagreb: Hrvatsko agronomsko društvo, 1999. str. 124-125 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, pregledni)
CROSBI ID: 66925 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos poljoprivrednika (seljaka) prema stručnom obrazovanju u poljoprivredi
(Attitude of farmers (peasants) towards the professional education in agriculture)
Autori
Žutinić, Đurđica ; Brkić, Srećko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, pregledni
Izvornik
Zbornik priopćenja i sažetaka - Gospodarske smjernice razvitka hrvatskog poljodjelstva
/ Kolega, Ante - Zagreb : Hrvatsko agronomsko društvo, 1999, 124-125
Skup
Gospodarske smjernice razvitka hrvatskog poljodjelstva
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 10.11.1999. - 13.11.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
seljak; stručno obrazovanje; formalno i neformalno obrazovanje; poljoprivreda
(peasant; professional education; formal and nonformal education; farming)
Sažetak
Dinamička narav znanstvenotehnoloških postignuća u poljoprivredi nužno traži uspostavljanje funkcionalne veze između poljoprivrednog rada i formalnog obrazovanja i različitih, suvremenim društvima, poznatih alternativnih tipova prijenosa znanja i učenja. Promicanje osmišljene politike i programa prenošenja obrazovanja i vještina u hrvatskoj poljoprivredi je osobito važno za napredak obiteljske poljoprivrede zbog nepovoljne obrazovne strukture poljoprivrednika. To se izravno održava na nisku sinergiju poljo-privredno tehnoloških dostignuća na obiteljska gospodarstva.
U radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o odnosu hrvatskih seljaka prema stručnom obrazovanju i informiranju u poljoprivredi. Cilj istraživanja bilo je ustanoviti kakav je odnos prema stručnom obrazovanju i koji su za seljake, najprihvatljiviji oblici prijenosa znanja i učenja.
Rezultati istraživanja pokazuju da većina seljaka ima pozitivan odnos kako prema formalnim tako i neformalnim oblicima stručnog obrazovanja u poljoprivredi. Većina ih smatra da je današnjem poljoprivredniku potrebna poljoprivredna škola (70,5 posto), a 13,9 posto i poljoprivredni fakultet. Istodobno pridaju veliku važnost i ulogu i drugim oblicima prijenosa stručnih znanja i informiranja u poljoprivredi, od kojih su za seljake najprihvatljivija stručna predavanja i tečajevi i savjeti poljoprivrednih stručnjaka, a najmanje samoobrazovanje kroz stručne knjige.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)