Pregled bibliografske jedinice broj: 66923
Stavovi seljaka o stručnom obrazovanju u poljoprivredi
Stavovi seljaka o stručnom obrazovanju u poljoprivredi // Sociologija sela (Časopis za istraživanje prostornog i sociokulturnog razvoja), 37 (1999), 2/3 (144/145); 149-166 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 66923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi seljaka o stručnom obrazovanju u poljoprivredi
(Peasants Attitudes Towards a Professional Education in Agriculture)
Autori
Žutinić, Đurđica ; Brkić, Srećko
Izvornik
Sociologija sela (Časopis za istraživanje prostornog i sociokulturnog razvoja) (0038-0326) 37
(1999), 2/3 (144/145);
149-166
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poljoprivrednik; poljoprivredno znanje; seljačko obiteljsko gospodarstvo; stručno obrazovanje i informiranje
(agriculturist (farmer; family farm householder; family farm leader) knowledge in agriculture; family farm; professional education and information)
Sažetak
Autori polaze od pretpostavke da je za uspješni napredak hrvatske poljoprivrede , poglavito obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva kao dominantnog oblika i načina njezine organizacije, neophodan tzv. kapital znanja, oblikovanje proizvodnje novih evolutivnih sposobnosti ljudskih resursa utemeljenih na znanju poznavanju tehnologije, organizacije i poslovanja, a dovoljno fleksibilnih za brze prilagodbe i usvajanje promjena. To potkrepljuju mali broj hrvatskih seljaka koji je stekao stručno poljoprivredno obrazovanje i nerazvijenost dopunskih izvora i sektora intelektualnih usluga za obiteljsku poljoprivredu. Ulogu stručnog poljoprivrednog obrazovanja osobito naglašavaju proces tranzicije i iscrpljenost, oslabljenost ali i ranjivost velikog djela hrvatskih ruralnih područja, te profesionalizacija zanimanja poljoprivrednik. Istraživanja procesa postsocijalističke tranzicije sela i poljoprivrede s jedne , te čimbenika razvoja iscrpljenih i oslabljenih ruralnih područja u razvijenim zemljama s druge strane, upućuju na nužnost oblikovanja ljudskih resursa, kao i promicanje i uporabu lokalnih kulturnih resursa , a što prvo nalaže stručno poljoprivredno obrazovanje članova obiteljskih seljačkih gospodarstava putem istraživačke poduke.
Tragom tih pretpostavki autori u radu iznose rezultate istraživanja o načinima na koje su voditelji vitalnih seljačkih gospodarstava osobno stjecali stručno poljoprivredno znanje i iskustvo., te izlažu prosudbe selajka o važnosti stručnog obrazovanja poljoprivrednika i poželjnih oblika prijenosa stručnog znanja. Istraživanje provedeno poštanskom anketom na uzorku voditelja vitalnih obiteljskih gospodarstava (odazvalo se 64,5 posto voditelja) pokazalo je da je većina seljaka svjesna potrebe i važnosti stručnog obrazovanja u procesu modernizacije poljoprivrede i nedovoljnosti svoga znanja, kao i neophodnosti stalnog vlastitog stručnog usavršavanja . U ocjeni najpoželjnijeg oblika-načina prijenosa stručnog znanja i informiranja u poljoprivredi , seljaci su visoku važnost pridali poljoprivredno savjetodavnoj službi, a najmanju samoobrazovanju putem stručnih knjiga
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts