Pregled bibliografske jedinice broj: 669121
Uvažavanje različitosti – temelj koncepcije suvremene škole
Uvažavanje različitosti – temelj koncepcije suvremene škole // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 102 (2012), 128; 10-12 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 669121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvažavanje različitosti – temelj koncepcije suvremene škole
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 102
(2012), 128;
10-12
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
suvremena škola; priznavanje; prihvaćanje i uvažavanje različitosti; posebne potrebe; učenici s teškoćama
Sažetak
U svakoj školi i razredu postoje individualne razlike među učenicima: nacionalne, vjerske, kulturne, zatim one koje su proizišle iz socijalnoga statusa, podrijetla, različitosti vezane uz obiteljski kontekst (djeca rastavljenih roditelja, udomljena, posvojena, djeca s jednim roditeljem, bez roditelja), individualne razlike proizašle iz posebnih potreba koje su uvjetovane teškoćama ili darovitošću itd. Nekad se na različitost gledalo kao na nedostatak i u tom je kontekstu i tretirana. Različitost je danas temelj koncepcije suvremene škole koja svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima. Tako koncipiran kurikulum nalaže priznavanje, prihvaćanje i uvažavanje specifičnih potreba učenika koje su uvjetovane njihovom različitošću i posebnostima na individualnoj razini. Individualne razlike analizirane u ovom radu proizlaze iz specifičnosti i posebnosti rada s učenicima s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija