Pregled bibliografske jedinice broj: 669114
Deskriptivna analiza zastupljenosti stručnih suradnika u osnovnoj školi
Deskriptivna analiza zastupljenosti stručnih suradnika u osnovnoj školi // Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece), 4 (2004), 4; 143-151 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 669114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Deskriptivna analiza zastupljenosti stručnih suradnika u osnovnoj školi
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece) (1334-5982) 4
(2004), 4;
143-151
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
ooo
Sažetak
Ovaj rad obuhvaća kvantitativne pokazatelje zastupljenosti stručnih suradnika u osnovnim školama RH. Posebno se daje pregled stručnih suradnika u osnovnim školama Zadarske županije, te broj učenika s teškoćama u razvoju koji su integrirani u redovne osnovne škole, a neophodna im je pomoć stručnjaka. Najzastupljeniji stručni suradnici u našim školama (kako na državnoj, tako i županijskoj razini) su pedagozi. Zbog malog broja psihologa i defektologa, pogotovo socijalnih radnika, neprirodno se proširuje djelokrug, ionako složenih, poslova pedagoga za koje nije kompetentan. Iako je pedagog najšire profiliran stručni suradnik s najkompleksnijim zadaćama (od planiranja cjelokupne djelatnosti i godišnjeg planiranja odgojno-obrazovne ustanove, preko utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta prije upisa u školu i pomoći učenicima s posebnim potrebama do brige o permanentnom usavšavanju nastavnika) neophodno je djelovanje i rad kompletne stručne službe. Dobiveni rezultati upućuju na nužnost zapošljavanja većeg broja stručnjaka svih profila kako bi se teškoće učenika prevladavale na temeljnim načelima uspješnosti - interdisciplinarnosti i timskom djelovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija