Pregled bibliografske jedinice broj: 669104
Pedagoško-didaktičke kompetencije učitelja u radu s djecom sa specifičnim teškoćama učenja
Pedagoško-didaktičke kompetencije učitelja u radu s djecom sa specifičnim teškoćama učenja // Modern Methodological aspects“. Zbornik radova međunarodne konferencije Učiteljskog fakulteta u Subotici
Subotica, Srbija, 2010. str. 1074-1089 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 669104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško-didaktičke kompetencije učitelja u radu s djecom sa specifičnim teškoćama učenja
Autori
Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Modern Methodological aspects“. Zbornik radova međunarodne konferencije Učiteljskog fakulteta u Subotici
/ - , 2010, 1074-1089
Skup
Modern Methodological aspects
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
specifične teškoće učenja; disleksija; disgrafija; diskalkulija; kompetencije učitelja; metodičke specifičnosti
Sažetak
Sintagma specifične teškoće učenja koristi se za učenike koji unatoč uredno razvijenim kognitivnim sposobnostima i odsustvu drugih teškoća (vida, sluha, govora, motorike, emotivnih smetnji ili pedagoške zapuštenosti) imaju teškoće u čitanju (disleksija), pisanju (disgrafija) ili računanju (diskalkulija). Rad s ovim učenicima predstavlja izuzetno zahtjevnu zadaću za učitelja, ne samo zbog posebnosti nastavnih metoda, već i zbog toga što se teškoće katkad generaliziraju na cjelokupno ponašanje učenika, proglašava ga se neodgovornim, lijenim i nezainteresiranim za školu. Ignoriranjem teškoća, stalnim isticanjem negativnosti, nepružanjem mogućnosti za afirmacijom, negativnim vrednovanjem, pritisak okoline se često povećava, a područje neuspjeha, osim akademskog, širi se i na emotivne teškoće, te socijalne, a ponajprije uključuju nemogućnost uspješne interakcije s vršnjacima. U tom kontekstu zahtjevi za dodatnim kompetencijama učitelja više su nego očiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru