Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 669101

Umjetnički odgoj u alternativnim školama


Zrilić, Smiljana; Valjan Vukić, Violeta; Miočić, Magdalena
Umjetnički odgoj u alternativnim školama // Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedagoško-književni zbor Ogranak Split, 2010. str. 27-53 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 669101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Umjetnički odgoj u alternativnim školama

Autori
Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Miočić, Magdalena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije / Ivon, Hicela - Split : Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedagoško-književni zbor Ogranak Split, 2010, 27-53

ISBN
978-953-7395-26-1

Skup
Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
umjetnički odgoj; Montessori škole; waldorfske škole; pedagoški pluralizam; alternativne koncepcije

Sažetak
Početak 20. stoljeća u pedagogiji obilježio je pokret reforme pedagogije iz kojeg proizlaze različiti pedagoški koncepti. Pokret za umjetnički odgoj ističe nužnost odgoja kao „čuvstvene i voljne sfere ljudskog estetika“, a nastavu vidi kao umjetničku kreaciju. Najistaknutiji europski koncepti su: Montessori i waldorfska pedagogija, Freinetova pedagogija, škola u Summerhillu i brojne druge. Sve alternativne škole temeljene su na idejama slobode učenika i učitelja, samostalnosti u radu, učenja otkrivanjem bez krutog predmetnog sustava, učenja iz okoline, polazeći pri tom od djetetova doživljaja s posebnim naglaskom na umjetnički odgoj. Važno mjesto u Montessori školama zauzima osposobljavanje osjetila, a posebnu pozornost pridaje se odgajanju osjeta sluha, odnosno bavljenja glazbom. Kao značajno načelo rada waldorfskih škola može se izdvojiti stimuliranje umjetničkog senzibiliteta djeteta, raspoređivanjem nastavnog plana u skladu s praćenjem cjelokupnog razvoja dječje ličnosti, iznošenje nastavnog gradiva s posebnim koncentriranjem na pojedina razdoblja što se proučavaju, stimuliranjem osobite nadarenosti učenika u pojedinim područjima i sl. U ovom su radu prikazane neke koncepcije alternativnih škola temeljene na Montessori i waldorf metodi koje su ujedno i jedine alternativne koncepcije u Hrvatskoj, te mogućnosti primjene nekih načela u državne osnovne škole. U tom kontekstu navedeni su i sadržaji umjetničkog odgoja. Namjera nije kritizirati, niti totalno prihvatiti sve ideje alternativnih škola, već samo iznijeti činjenično stanje koncepcije umjetničkog odgoja koji se više njeguje nego u državnim školama, te navesti najbitnije razlike među njima. Navode se i mogućnosti realizacije umjetničkih sadržaja predviđene programom državnih škola, te ostaje mogućnost prosudbe o učinkovitosti jednih i drugih u smjeru poticanja umjetničkog odgoja u školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana; Valjan Vukić, Violeta; Miočić, Magdalena
Umjetnički odgoj u alternativnim školama // Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedagoško-književni zbor Ogranak Split, 2010. str. 27-53 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Zrilić, S., Valjan Vukić, V. & Miočić, M. (2010) Umjetnički odgoj u alternativnim školama. U: Ivon, H. (ur.)Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije.
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Valjan Vuki\'{c}, Violeta and Mio\v{c}i\'{c}, Magdalena}, editor = {Ivon, H.}, year = {2010}, pages = {27-53}, keywords = {umjetni\v{c}ki odgoj, Montessori \v{s}kole, waldorfske \v{s}kole, pedago\v{s}ki pluralizam, alternativne koncepcije}, isbn = {978-953-7395-26-1}, title = {Umjetni\v{c}ki odgoj u alternativnim \v{s}kolama}, keyword = {umjetni\v{c}ki odgoj, Montessori \v{s}kole, waldorfske \v{s}kole, pedago\v{s}ki pluralizam, alternativne koncepcije}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor Ogranak Split}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Valjan Vuki\'{c}, Violeta and Mio\v{c}i\'{c}, Magdalena}, editor = {Ivon, H.}, year = {2010}, pages = {27-53}, keywords = {umjetni\v{c}ki odgoj, Montessori \v{s}kole, waldorfske \v{s}kole, pedago\v{s}ki pluralizam, alternativne koncepcije}, isbn = {978-953-7395-26-1}, title = {Umjetni\v{c}ki odgoj u alternativnim \v{s}kolama}, keyword = {umjetni\v{c}ki odgoj, Montessori \v{s}kole, waldorfske \v{s}kole, pedago\v{s}ki pluralizam, alternativne koncepcije}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor Ogranak Split}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font