Pregled bibliografske jedinice broj: 669101
Umjetnički odgoj u alternativnim školama
Umjetnički odgoj u alternativnim školama // Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedagoško-književni zbor Ogranak Split, 2010. str. 27-53 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 669101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetnički odgoj u alternativnim školama
Autori
Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Miočić, Magdalena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije
/ Ivon, Hicela - Split : Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedagoško-književni zbor Ogranak Split, 2010, 27-53
ISBN
978-953-7395-26-1
Skup
Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
umjetnički odgoj; Montessori škole; waldorfske škole; pedagoški pluralizam; alternativne koncepcije
Sažetak
Početak 20. stoljeća u pedagogiji obilježio je pokret reforme pedagogije iz kojeg proizlaze različiti pedagoški koncepti. Pokret za umjetnički odgoj ističe nužnost odgoja kao „čuvstvene i voljne sfere ljudskog estetika“, a nastavu vidi kao umjetničku kreaciju. Najistaknutiji europski koncepti su: Montessori i waldorfska pedagogija, Freinetova pedagogija, škola u Summerhillu i brojne druge. Sve alternativne škole temeljene su na idejama slobode učenika i učitelja, samostalnosti u radu, učenja otkrivanjem bez krutog predmetnog sustava, učenja iz okoline, polazeći pri tom od djetetova doživljaja s posebnim naglaskom na umjetnički odgoj. Važno mjesto u Montessori školama zauzima osposobljavanje osjetila, a posebnu pozornost pridaje se odgajanju osjeta sluha, odnosno bavljenja glazbom. Kao značajno načelo rada waldorfskih škola može se izdvojiti stimuliranje umjetničkog senzibiliteta djeteta, raspoređivanjem nastavnog plana u skladu s praćenjem cjelokupnog razvoja dječje ličnosti, iznošenje nastavnog gradiva s posebnim koncentriranjem na pojedina razdoblja što se proučavaju, stimuliranjem osobite nadarenosti učenika u pojedinim područjima i sl. U ovom su radu prikazane neke koncepcije alternativnih škola temeljene na Montessori i waldorf metodi koje su ujedno i jedine alternativne koncepcije u Hrvatskoj, te mogućnosti primjene nekih načela u državne osnovne škole. U tom kontekstu navedeni su i sadržaji umjetničkog odgoja. Namjera nije kritizirati, niti totalno prihvatiti sve ideje alternativnih škola, već samo iznijeti činjenično stanje koncepcije umjetničkog odgoja koji se više njeguje nego u državnim školama, te navesti najbitnije razlike među njima. Navode se i mogućnosti realizacije umjetničkih sadržaja predviđene programom državnih škola, te ostaje mogućnost prosudbe o učinkovitosti jednih i drugih u smjeru poticanja umjetničkog odgoja u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru