Pregled bibliografske jedinice broj: 669090
Rizični i zaštitni čimbenici najučestalijih oblika poremećaja ponašanja učenika u osnovnoj školi
Rizični i zaštitni čimbenici najučestalijih oblika poremećaja ponašanja učenika u osnovnoj školi // Magistra Iadertina, 5 (2010), 5; 115-131 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 669090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rizični i zaštitni čimbenici najučestalijih oblika poremećaja ponašanja učenika u osnovnoj školi
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 5
(2010), 5;
115-131
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poremećaj ponašanja; rizični i zaštitni faktori poremećaja ponašanja
Sažetak
Suvremena promišljanja o odgoju i obrazovanju iznimnu pozornost posvećuju temama prevencije razvoja poremećaja ponašanja koji su u našoj školskoj praksi, nažalost sve češća pojava. Učitelji su suočeni s porastom nasilja, nedisciplinom na nastavi, slabom motivacijom, velikim broj sati izostanaka, a s druge strane povučenošću, potištenošću i izoliranoćšu pojedinih učenika. Pojave koje uzrokuju poremećaje u ponašanju međusobno su povezane i kontinuirano su u interakcijskom odnosu. Iako ih ne uzrokuje samo jedna okolnost ili samo jedan determinirajući čimbenik, pozitivan doživljaj škole treba tretirati kao mogući činitelj prevencije. Različiti poremećaji ponašanja djece osnonovnoškolske dobi, bilo da se radi o aktivnim ili pasivnim formama, indikatori su koji zahtjevaju veće angažiranje učitelja, roditelja, stručnih suradnika, svih društvenih čimbenika, te napose njihovu učestalu suradnju. Važno je reći kako postoji i terminološka konfuzija definiranja poremećaja ponašanja, jer pojam obuhvaća različite pojave koje izlaze iz okvira općeprihvaćenih normi ponašanja za određenu sredinu ili određeni uzrast, imaju više manifestacija, različitog su inteziteta, trajanja, složenosti i štetnosti. U radu se daje prikaz određenja pojma poremećaja ponašanja kroz analize istraživanja različitih autora, te se elaboriraju rizični i zaštitni faktori.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Smiljana Zrilić
(autor)