Pregled bibliografske jedinice broj: 669088
Obiteljske determinante školskog neuspjeha učenika
Obiteljske determinante školskog neuspjeha učenika // Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece), 5 (2005), 5; 85-102 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 669088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljske determinante školskog neuspjeha učenika
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece) (1334-5982) 5
(2005), 5;
85-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školske ocjene; sociodemografske varijable; spol; stručna sprema roditelja; zaposlenost roditelja; rastava braka.
Sažetak
U ovom radu se daje prikaz istraživanja djelovanja nekih sociodemografskih varijabli vezanih uz obitelj na školske ocjene. Istraživanje je provedeno u okviru magistarskog rada, koji se bavi problematiziranjem povezanosti različitih aspekata obiteljskog i školskog ozračja s više područja neuspjeha, iskazanog slabim ocjenama, neuspjehom koji je manifestiran u socijalnoj sferi, te poteškoćama koje nastaju na emocionalnom polju. Ovdje su izdvojene sociodemografske varijable vezane uz obitelj i spol učenika kao nezavisne varijable, te njihovo djelovanje na jedan od indikatora neuspjeha - školske ocjene. Kako se početak adolescencije veže uz pomanjkanje interesa za školu, ispitanici su učenici rane adolescentne dobi (reprezentativni uzorak osmaša, N =361, osnovnih škola u Zadru, Šibeniku, Biogradu i Benkovcu). Pokazalo se da je stručna sprema roditelja u korelaciji s uspjehom u školi. Isto tako i djeca čiji je otac zaposlen imaju bolje ocjene. Zaposlenost majke nema utjecaj na školsko postignuće, kao ni broj braće i sestara. Nije statistički značajno, ali postoji tendencija značajnosti da djeca čiji su roditelji rastavljeni imaju i slabije ocjene u školi. Rastava izaziva kod djece emotivne poteškoće, nesnalaženje u socijalnim kontaktima, a time djeluje i na uspjeh u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija