Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 669087

Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu


Zrilić, Smiljana
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 231-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 669087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu
(The quality of communication and social relations in the classroom)

Autori
Zrilić, Smiljana

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010), 2; 231-242

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kvaliteta komunikacija; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj

Sažetak
Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samo sposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego puno više: sposobnost iznošenja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je, stoga istaknuti elementarne komponente koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno- obrazovnog procesa mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštivanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 231-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Zrilić, S. (2010) Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-242.
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2010}, pages = {231-242}, keywords = {kvaliteta komunikacija, verbalna i neverbalna komunikacija, socijalni odnosi, socijalne kompetencije, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu}, keyword = {kvaliteta komunikacija, verbalna i neverbalna komunikacija, socijalni odnosi, socijalne kompetencije, u\v{c}enik, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2010}, pages = {231-242}, keywords = {kvaliteta komunikacija, verbalna i neverbalna komunikacija, socijalni odnosi, socijalne kompetencije, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {The quality of communication and social relations in the classroom}, keyword = {kvaliteta komunikacija, verbalna i neverbalna komunikacija, socijalni odnosi, socijalne kompetencije, u\v{c}enik, u\v{c}itelj} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font