Pregled bibliografske jedinice broj: 669087
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 231-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 669087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu
(The quality of communication and social relations in the classroom)
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7
(2010), 2;
231-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta komunikacija; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj
Sažetak
Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samo sposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego puno više: sposobnost iznošenja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je, stoga istaknuti elementarne komponente koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno- obrazovnog procesa mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštivanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Smiljana Zrilić
(autor)