Pregled bibliografske jedinice broj: 669084
Neke potencijalno relevantne sociodemokratske varijable školskih izostanaka
Neke potencijalno relevantne sociodemokratske varijable školskih izostanaka // Odgojne znanosti, 9 (2007), 2; 211-223 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 669084 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke potencijalno relevantne sociodemokratske varijable školskih izostanaka
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 9
(2007), 2;
211-223
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
bježanje s nastave; dob; izostajanje; neopravdani i opravdani izostanci; spol; vrsta škole
Sažetak
Učenički izostanci s nastave svakodnevno zabrinjavaju roditelje i nastavnike, ponajprije kao mogući rizični faktori nekih ozbiljnijih poremećaja u ponašanju. Izostanak zbog nespremnosti za nastavu i izbjegavanja slabe ocjene u početku nema toliko duboke posljedice za učenika, kao izostanak bez razloga. U prvom slučaju uzrok je, uglavnom, neznanje što se može nadoknaditi učenjem, a vezan je uz školske faktore odbijanja škole (preopširni programi, strogi i netolerantni nastavnici i sl.) ili nemarnost i lijenost. U slučaju ne dolaska na nastavu zbog izvanškolskih, često opasnih sadržaja, kao što su sklonost konzumacijama i druženja u rizičnim skupinama i sredinama, razlozi su daleko složeniji i govorimo o multifaktorski uvjetovanom fenomenu. S nastave podjednako izostaju i mladići djevojke. Najviše utjecaja ima društvo vršnjaka, ozračje u razredu i školi, sredina u kojoj učenik živi. Stoga su u ovom radu analizirane statističke razlike varijabli spol, razred koji učenici pohađaju, vrsta škole i mjesto gdje se nalazi u relacijima sa školskim izostancima. Posebno su analizirani sati neopravdanih, ali i brojnih opravdanih izostanaka. Fenomen velikog broja opravdanog izostajanja problem je, gotovo jednako značajan kao i problem neopravdanih sati. Prilikom opravdavanja izostanaka učenici se oslanjaju na prilično veliku pomoć roditelja. No, na taj se način problem koji stoji iza izostanaka ne rješava, nego raste i generira nove probleme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI