Pregled bibliografske jedinice broj: 668938
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak).
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak). // Krležini dani u Osijeku 2012. Kazalište po Krleži. (priredio Branko Hećimović). Zagreb – Osijek 2013., str. 171-186. / Branko Hećimović (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 171-186
CROSBI ID: 668938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak).
(Three theatre direction strategies: the example of theatre of political allegory, the theatre of social action and the theatre of post/aestheticism)
Autori
Marjanić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Krležini dani u Osijeku 2012. Kazalište po Krleži. (priredio Branko Hećimović). Zagreb – Osijek 2013., str. 171-186.
Urednik/ci
Branko Hećimović
Izdavač
Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Zagreb : Osijek
Godina
2013
Raspon stranica
171-186
ISBN
978-953-154-191-6
Ključne riječi
Miroslav Krleža, Saloma, Balade Petrice Kerempuha, Povratak Filipa Latinovicza
Sažetak
Na primjeru Brezovčeve režije Krležine Salome (Eurokaz, 2011.) kao primjera kazališta političke alegorije, nadalje, na primjeru Balada Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković (GDK "Gavella", 2009.), koja je sjajno naglasila moćnu Krležinu socijalnu akciju (u redateljičinoj vizuri Petrica i galženjaci figuriraju kao svi oni koji su određeni strategijom sakupljanja plastičnih i staklenih boca po kontejnerima ; odnosno, kako je to nedavno sročio Stanislav Marijanović – Hrvatska je preseljena u Sabor a njezini građani u kontejnere), kao i na primjeru Vukićeve režije Povratka Filipa Latinovicza (MSU, 2012.), kojom nas spomenuti redatelj režijski odvlači od političkoga kazališta, čime posredno otvara i pitanje o tome kako danas raditi političko kazalište, pa i političko šmirantstvo kada nas u svemu tome demantira ulica, promotrit ćemo tri redateljske vizure Krležinih djela: dakle, primjer kazališta političke alegorije, nadalje, primjer kazališta socijalnoga aktivizma kao i kazališni post/esteticizam. U navedenim ćemo se etičko/estetičkim odrednicama prisjetiti i nekih drugih režijskih rukopisa spomenutih Krležinih djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)