Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 668938

Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak).


Marjanić, Suzana
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak). // Krležini dani u Osijeku 2012. Kazalište po Krleži. (priredio Branko Hećimović). Zagreb – Osijek 2013., str. 171-186. / Branko Hećimović (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 171-186


CROSBI ID: 668938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak).
(Three theatre direction strategies: the example of theatre of political allegory, the theatre of social action and the theatre of post/aestheticism)

Autori
Marjanić, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Krležini dani u Osijeku 2012. Kazalište po Krleži. (priredio Branko Hećimović). Zagreb – Osijek 2013., str. 171-186.

Urednik/ci
Branko Hećimović

Izdavač
Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Zagreb : Osijek

Godina
2013

Raspon stranica
171-186

ISBN
978-953-154-191-6

Ključne riječi
Miroslav Krleža, Saloma, Balade Petrice Kerempuha, Povratak Filipa Latinovicza

Sažetak
Na primjeru Brezovčeve režije Krležine Salome (Eurokaz, 2011.) kao primjera kazališta političke alegorije, nadalje, na primjeru Balada Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković (GDK "Gavella", 2009.), koja je sjajno naglasila moćnu Krležinu socijalnu akciju (u redateljičinoj vizuri Petrica i galženjaci figuriraju kao svi oni koji su određeni strategijom sakupljanja plastičnih i staklenih boca po kontejnerima ; odnosno, kako je to nedavno sročio Stanislav Marijanović – Hrvatska je preseljena u Sabor a njezini građani u kontejnere), kao i na primjeru Vukićeve režije Povratka Filipa Latinovicza (MSU, 2012.), kojom nas spomenuti redatelj režijski odvlači od političkoga kazališta, čime posredno otvara i pitanje o tome kako danas raditi političko kazalište, pa i političko šmirantstvo kada nas u svemu tome demantira ulica, promotrit ćemo tri redateljske vizure Krležinih djela: dakle, primjer kazališta političke alegorije, nadalje, primjer kazališta socijalnoga aktivizma kao i kazališni post/esteticizam. U navedenim ćemo se etičko/estetičkim odrednicama prisjetiti i nekih drugih režijskih rukopisa spomenutih Krležinih djela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Suzana Marjanic (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marjanić, Suzana
Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak). // Krležini dani u Osijeku 2012. Kazalište po Krleži. (priredio Branko Hećimović). Zagreb – Osijek 2013., str. 171-186. / Branko Hećimović (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 171-186
Marjanić, S. (2013) Tri režijska rukopisa: primjer kazališta političke alegorije (Brezovčeva Saloma), kazališta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u režiji Franke Perković) i post/esteticizma (Vukićev Latinovicz, povratak) (sažetak).. U: Branko Hećimović (ur.) Krležini dani u Osijeku 2012. Kazalište po Krleži. (priredio Branko Hećimović). Zagreb – Osijek 2013., str. 171-186.. Zagreb : Osijek, Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 171-186.
@inbook{inbook, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, year = {2013}, pages = {171-186}, keywords = {Miroslav Krle\v{z}a, Saloma, Balade Petrice Kerempuha, Povratak Filipa Latinovicza}, isbn = {978-953-154-191-6}, title = {Tri re\v{z}ijska rukopisa: primjer kazali\v{s}ta politi\v{c}ke alegorije (Brezov\v{c}eva Saloma), kazali\v{s}ta socijalne akcije (Balade Petrice Kerempuha u re\v{z}iji Franke Perkovi\'{c}) i post/esteticizma (Vuki\'{c}ev Latinovicz, povratak) (sa\v{z}etak).}, keyword = {Miroslav Krle\v{z}a, Saloma, Balade Petrice Kerempuha, Povratak Filipa Latinovicza}, publisher = {Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}ta ; Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Zagreb : Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, year = {2013}, pages = {171-186}, keywords = {Miroslav Krle\v{z}a, Saloma, Balade Petrice Kerempuha, Povratak Filipa Latinovicza}, isbn = {978-953-154-191-6}, title = {Three theatre direction strategies: the example of theatre of political allegory, the theatre of social action and the theatre of post/aestheticism}, keyword = {Miroslav Krle\v{z}a, Saloma, Balade Petrice Kerempuha, Povratak Filipa Latinovicza}, publisher = {Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}ta ; Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Zagreb : Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font