Pregled bibliografske jedinice broj: 668888
Obrazovne aspiracije djece koja žive u uvjetima siromaštva
Obrazovne aspiracije djece koja žive u uvjetima siromaštva // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 232-232 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 668888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovne aspiracije djece koja žive u uvjetima siromaštva
(Educational aspirations among children living in poverty)
Autori
Kletečki Radović, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 232-232
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; aspiracije; djeca koja žive u uvjetima siromaštva
(education; aspiration; children in poverty)
Sažetak
Obrazovanje se danas smatra ključnim elementom za socijalno uključivanje svih ranjivih skupina, tako i osoba koje žive u siromaštvu. Obrazovanjem i stjecanjem višeg stupnja kvalifikacije otvara se mogućnost zapošljavanja i smanjuje opasnost od ostajanja u „začaranom kugu“ siromaštva. U tom smislu, posebno je važno podržati i osnažiti djecu koja žive u uvjetima siromaštva da dođu do što višeg stupnja obrazovanja. Na uzorku od N=475 djece različitog materijalnog statusa koja žive u Zagrebu, u dobi od 12 do 15 godina provedeno je istraživanje koje je imalo za cilj ispitati doprinos skupa prediktorskih varijabli djetetovim obrazovnim aspiracijama. Provedena je hijerarhijska regresijska analiza u kojoj su prediktorske varijable bile podijeljene u tri bloka: sociodemografske i socioekonomske varijable, varijable vezane uz interpersonalne odnose te varijable vezane uz individualna obilježja djeteta. Analizom je objašnjeno ukupno 41, 8% varijance obrazovnih aspiracija pri čemu koeficijent multiple korelacije iznosi 0, 668 (R=0, 668 ; F=7, 845 ; p<0, 001). Kao značajni prediktori obrazovnih aspiracija djeteta izdvojili su se: roditeljska obrazovna očekivanja (β=0, 269), opći uspjeh u školi (β=0, 266) i odnos s drugima u školi (β=0, 124). Interkorelacija pojedinog prediktora s drugim korištenim varijablama pokazala je umjereno visoke korelacije između prediktorskih varijabli roditeljskih očekivanja od djeteta, ekvivalentnog dohotka (materijalnog statusa) i materijalne deprivacije. U ukupnoj regresijskoj jednadžbi značajan doprinos ima prediktorska varijabla ekvivalentnog dohotka čiji su efekti posredno izraženi kroz varijablu roditeljskih očekivanja. Što ukazuje da je visina ekvivalentnog dohotka povezana s obrazovnim očekivanjima roditelja od djeteta, odnosno što je ekvivalentni dohodak viši to su i viša obrazovna očekivanja roditelja. Podaci ukazuju na važnost osnaživanja siromašnih roditelja u prepoznavanju dobrobiti obrazovanja kao zaštitnog čimbenika za izlazak iz siromaštva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661686-1431 - Djeca, mladi, obitelji i socijalni razvoj Hrvatske (Ajduković, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Marijana Kletečki Radović
(autor)