Pregled bibliografske jedinice broj: 668606
Je li 5 = 5, 0?
Je li 5 = 5, 0? // 8. stručno-metodički skup – Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
Pula, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 668606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Je li 5 = 5, 0?
(Is 5 = 5, 0?)
Autori
Bruckler, Franka Miriam
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Skup
8. stručno-metodički skup – Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 07.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
decimalni zapis broja; značajne znamenke
(decimal notation; significant digits)
Sažetak
U ovom ćemo se predavanju pozabaviti s dva aspekta gornjeg pitanja. S jedne strane, zapis brojeva kao brojki u bazi deset pomoću tzv. arapskih znamenki danas je gotovo svuda uobičajen, no koja je razlika između broja i brojke? Jednom kad znamo što znači zapis broja u, primjerice, bazi deset, pojavljuje se i drugo – praktično – pitanje koje je od velike važnosti u prirodnim i tehničkim znanostima. Naime, rezultati mjerenja nikad nisu egzaktni iznosi mjerene veličine, već aproksimacije te se u svrhu izražavanja razine sigurnosti u iznosu koriste pravila za zapis i račun s određenim brojem značajnih znamenki. Stoga je drugo pitanje kojemu ćemo se u ovome pitanju posvetiti: koliko su ta pravila matematički konzistentna i što ona s matematičke strane uopće predstavljaju?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
037-2453075-1045 - Matematički temelji prirodnih i društvenih spoznaja (Miriam Bruckler, Franka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb
Profili:
Franka Miriam Brückler
(autor)