Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 668220

Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga


Ham, Marija
Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga, 2008., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 668220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga
(Consumer research regarding the development of green marketing)

Autori
Ham, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki

Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
29.12

Godina
2008

Stranica
130

Mentor
Meler, Marcel

Ključne riječi
marketing; održivi razvoj; zeleni potrošači; zeleni marketing;
(marketing; sustainable development; green consumers; green maketing)

Sažetak
Koncepcija održivog razvitka nova je paradigma, koja nedvojbeno utječe na modele i obrasce ponašanja na svim razinama suvremenog društva. Promjene zahvaćaju globalnu ekonomiju, odnose među državama, tehnologiju, moral i društvene vrednote, zaštitu ljudskih prava, te preslaguju odnose i potencijale razvoja država. Pri tome je važno da u toj društvenoj transformaciji stavova, uvjerenja i ponašanja, svoju ulogu prepoznaju i potrošači i marketeri i vladine i nevladine ekološke organizacije i marketing teoretičari. Zeleni potrošači mogu svojim bojkotima određenih proizvoda i/ili proizvođača i svojom spremnošću da utječu na druge potrošače predstavljati istodobno i početni impuls i krajnji cilj ovih promjena. Marketinški menadžeri zelenih proizvoda trebaju biti svjesni da je ulaganje u komunikaciju jedini put da se smanji neznanje i skepticizam potrošača vezan uz stvarni učinak potrošnje ekološki usmjerenih proizvoda i poveća percepcija individualne koristi kroz dodavanje emocionalne vrijednosti markama zelenih proizvoda. Vladine i nevladine ekološke organizacije su one koje će s jedne strane kanalizirati te promjene i pružati potrebne informacije kroz edukaciju, a s druge strane utjecati na promjene na području domaćih i međunarodnih zakona i propisa. Marketinški teoretičari trebaju težiti cilju osiguravanja baze znanja (alata, modela i informacija utemeljenih na istraživanjima), koja je nužna za kvalitetno upravljanje i donošenje odluka na svim razinama. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da su opravdana i logična sve veća ulaganja u promotivne kampanje i posebno osmišljene programe (npr. marketing za opće dobro) koje u najnovije vrijeme sve češće susrećemo u hrvatskim medijima, obzirom da su zeleni potrošači, iako čine razmjerno mali segment, prilično aktivni i spremni djelovati u skladu sa svojim ekološkim stavovima na mjestu kupnje, pod uvjetom da ih se prethodno informira o ekološkim karakteristikama proizvoda. Za kompletniju primjenu zelenog marketinga u Republici Hrvatskoj potrebno je stvoriti sveobuhvatnu bazu znanja o hrvatskim zelenim potrošačima, njihovim sociodemografskim karakteristikama, stavovima, potrebama, željama i očekivanjima. To znanje mora biti dinamična kategorija, a istraživanje sustavno i kontinuirano. Tek na temelju znanja o zelenom potrošaču moguće je razviti strategije razvitka zelenog marketinga na mikro i makro razini u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Marcel Meler (mentor)

Avatar Url Marija Ham (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ham, Marija
Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga, 2008., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
Ham, M. (2008) 'Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga', postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ham, Marija}, year = {2008}, pages = {130}, keywords = {marketing, odr\v{z}ivi razvoj, zeleni potro\v{s}a\v{c}i, zeleni marketing, }, title = {Istra\v{z}ivanje potro\v{s}a\v{c}a u funkciji razvitka zelenog marketinga}, keyword = {marketing, odr\v{z}ivi razvoj, zeleni potro\v{s}a\v{c}i, zeleni marketing, }, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ham, Marija}, year = {2008}, pages = {130}, keywords = {marketing, sustainable development, green consumers, green maketing}, title = {Consumer research regarding the development of green marketing}, keyword = {marketing, sustainable development, green consumers, green maketing}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font