Pregled bibliografske jedinice broj: 668220
Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga
Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga, 2008., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 668220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje potrošača u funkciji razvitka zelenog marketinga
(Consumer research regarding the development of green marketing)
Autori
Ham, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
29.12
Godina
2008
Stranica
130
Mentor
Meler, Marcel
Ključne riječi
marketing; održivi razvoj; zeleni potrošači; zeleni marketing;
(marketing; sustainable development; green consumers; green maketing)
Sažetak
Koncepcija održivog razvitka nova je paradigma, koja nedvojbeno utječe na modele i obrasce ponašanja na svim razinama suvremenog društva. Promjene zahvaćaju globalnu ekonomiju, odnose među državama, tehnologiju, moral i društvene vrednote, zaštitu ljudskih prava, te preslaguju odnose i potencijale razvoja država. Pri tome je važno da u toj društvenoj transformaciji stavova, uvjerenja i ponašanja, svoju ulogu prepoznaju i potrošači i marketeri i vladine i nevladine ekološke organizacije i marketing teoretičari. Zeleni potrošači mogu svojim bojkotima određenih proizvoda i/ili proizvođača i svojom spremnošću da utječu na druge potrošače predstavljati istodobno i početni impuls i krajnji cilj ovih promjena. Marketinški menadžeri zelenih proizvoda trebaju biti svjesni da je ulaganje u komunikaciju jedini put da se smanji neznanje i skepticizam potrošača vezan uz stvarni učinak potrošnje ekološki usmjerenih proizvoda i poveća percepcija individualne koristi kroz dodavanje emocionalne vrijednosti markama zelenih proizvoda. Vladine i nevladine ekološke organizacije su one koje će s jedne strane kanalizirati te promjene i pružati potrebne informacije kroz edukaciju, a s druge strane utjecati na promjene na području domaćih i međunarodnih zakona i propisa. Marketinški teoretičari trebaju težiti cilju osiguravanja baze znanja (alata, modela i informacija utemeljenih na istraživanjima), koja je nužna za kvalitetno upravljanje i donošenje odluka na svim razinama. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da su opravdana i logična sve veća ulaganja u promotivne kampanje i posebno osmišljene programe (npr. marketing za opće dobro) koje u najnovije vrijeme sve češće susrećemo u hrvatskim medijima, obzirom da su zeleni potrošači, iako čine razmjerno mali segment, prilično aktivni i spremni djelovati u skladu sa svojim ekološkim stavovima na mjestu kupnje, pod uvjetom da ih se prethodno informira o ekološkim karakteristikama proizvoda. Za kompletniju primjenu zelenog marketinga u Republici Hrvatskoj potrebno je stvoriti sveobuhvatnu bazu znanja o hrvatskim zelenim potrošačima, njihovim sociodemografskim karakteristikama, stavovima, potrebama, željama i očekivanjima. To znanje mora biti dinamična kategorija, a istraživanje sustavno i kontinuirano. Tek na temelju znanja o zelenom potrošaču moguće je razviti strategije razvitka zelenog marketinga na mikro i makro razini u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek