Pregled bibliografske jedinice broj: 668219
Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj
Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj, 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 668219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj
(Public Relations in the Republic of Croatia)
Autori
Križanec, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
13.04
Godina
2011
Stranica
111
Mentor
Meler, Marcel
Ključne riječi
marketing; odnosi s javnošću; promocija; Republika Hrvatska
(marketing; public relations; promotion; Republic of Croatia)
Sažetak
Profesija odnosa s javnošću počela se prepoznavati u Republici Hrvatskoj tek unatrag zadnjih nekoliko godina. Razlog je tomu globalizacijski proces koji gospodarske subjekte jednostavno tjera da se za svoje „mjesto pod suncem“ bore svim marketinškim alatima. Važnost odnosa s javnošću počele su prepoznavati institucije, političke stranke, udruge pa i sami pojedinci. Sveobuhvatno razvijanje odnosa unutar i izvan svoje komunikacijske zajednice postaje sve važnije. Tomu u prilog govori i podatak da su menadžeri za odnose s javnošću prije samo desetak godina bili egzotična vrsta, dok danas u velikom broju gospodarskih subjekata čine važan dio menadžmenta. Zanimljivo je i da Republika Hrvatska prati trend rasta te „industrije“ u svijetu. U magistarskom radu ukazalo, ponajprije, na osobitosti i probleme primjene odnosa s javnošću u gospodarskim i izvangospodarskim subjektima Republike Hrvatske. U svakom slučaju na području odnosa s javnošću u posljednjih desetak godina Hrvatska je učinila mnogo. Djelomično prisiljena dolaskom inozemne konkurencije, djelomično prihvaćajući činjenicu da u današnjem modernom, globaliziranom svijetu ova disciplina kao nadogradnja promocijskom, odnosno marketinškom miksu nerijetko ima odlučujuću ulogu u donošenju strateških odluka.Dio gospodarskih subjekata ustrojio je u okviru odjela odnosno sektora korporativnih komunikacija odjele za odnose s javnošću. U njima rade uglavnom priučeni, a ne u potpunosti obrazovani kadrovi. Riječ je uglavnom o bivšim novinarima koji poznaju funkcioniranje medijskog tržišta u Hrvatskoj. Koliko takvi odjeli broje zaposlenih, kakva im je dobna i spolna struktura, ima li ih više u državnoj upravi ili gospodarskim subjektima? To su pitanja na koja se pokušalo pronaći odgovore kroz ovaj magistarski rad. Također, mnogi gospodarski subjekti, odnosno institucije, koriste usluge agencija. Zanimljivo je, a što se u radu željelo proučiti, u kojem se postotku koriste agencijske usluge, kakva je kvaliteta njihova rada i, na kraju, učinkovitost korištenja takvih usluga? Svakom je dobrom menadžeru jasno, ili bi to trebalo biti, da dobra i kvalitetno razrađena ideja prodaje proizvod. No, tek dio njih razmišlja i o dijelu u kojem ta ideja može pronaći put do krajnjeg korisnika. Razvitkom odnosa s javnošću mijenjala se i komunikacijska strategija te alati. Nije više dovoljno samo posredovanje prema medijima, intervjui i sl. Treba i u tom dijelu posla biti kreativan. Zato se u radu pokušalo analizirati konkretne gospodarske subjekte i njihove aktivnosti odnosa s javnošću te njihov učinak. Dakako, uz usporedbu s budžetima predviđenim za tu namjenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Marcel Meler
(mentor)