Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 668219

Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj


Križanec, Sandra
Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj, 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 668219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj
(Public Relations in the Republic of Croatia)

Autori
Križanec, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
13.04

Godina
2011

Stranica
111

Mentor
Meler, Marcel

Ključne riječi
marketing; odnosi s javnošću; promocija; Republika Hrvatska
(marketing; public relations; promotion; Republic of Croatia)

Sažetak
Profesija odnosa s javnošću počela se prepoznavati u Republici Hrvatskoj tek unatrag zadnjih nekoliko godina. Razlog je tomu globalizacijski proces koji gospodarske subjekte jednostavno tjera da se za svoje „mjesto pod suncem“ bore svim marketinškim alatima. Važnost odnosa s javnošću počele su prepoznavati institucije, političke stranke, udruge pa i sami pojedinci. Sveobuhvatno razvijanje odnosa unutar i izvan svoje komunikacijske zajednice postaje sve važnije. Tomu u prilog govori i podatak da su menadžeri za odnose s javnošću prije samo desetak godina bili egzotična vrsta, dok danas u velikom broju gospodarskih subjekata čine važan dio menadžmenta. Zanimljivo je i da Republika Hrvatska prati trend rasta te „industrije“ u svijetu. U magistarskom radu ukazalo, ponajprije, na osobitosti i probleme primjene odnosa s javnošću u gospodarskim i izvangospodarskim subjektima Republike Hrvatske. U svakom slučaju na području odnosa s javnošću u posljednjih desetak godina Hrvatska je učinila mnogo. Djelomično prisiljena dolaskom inozemne konkurencije, djelomično prihvaćajući činjenicu da u današnjem modernom, globaliziranom svijetu ova disciplina kao nadogradnja promocijskom, odnosno marketinškom miksu nerijetko ima odlučujuću ulogu u donošenju strateških odluka.Dio gospodarskih subjekata ustrojio je u okviru odjela odnosno sektora korporativnih komunikacija odjele za odnose s javnošću. U njima rade uglavnom priučeni, a ne u potpunosti obrazovani kadrovi. Riječ je uglavnom o bivšim novinarima koji poznaju funkcioniranje medijskog tržišta u Hrvatskoj. Koliko takvi odjeli broje zaposlenih, kakva im je dobna i spolna struktura, ima li ih više u državnoj upravi ili gospodarskim subjektima? To su pitanja na koja se pokušalo pronaći odgovore kroz ovaj magistarski rad. Također, mnogi gospodarski subjekti, odnosno institucije, koriste usluge agencija. Zanimljivo je, a što se u radu željelo proučiti, u kojem se postotku koriste agencijske usluge, kakva je kvaliteta njihova rada i, na kraju, učinkovitost korištenja takvih usluga? Svakom je dobrom menadžeru jasno, ili bi to trebalo biti, da dobra i kvalitetno razrađena ideja prodaje proizvod. No, tek dio njih razmišlja i o dijelu u kojem ta ideja može pronaći put do krajnjeg korisnika. Razvitkom odnosa s javnošću mijenjala se i komunikacijska strategija te alati. Nije više dovoljno samo posredovanje prema medijima, intervjui i sl. Treba i u tom dijelu posla biti kreativan. Zato se u radu pokušalo analizirati konkretne gospodarske subjekte i njihove aktivnosti odnosa s javnošću te njihov učinak. Dakako, uz usporedbu s budžetima predviđenim za tu namjenu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Marcel Meler (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Križanec, Sandra
Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj, 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
Križanec, S. (2011) 'Odnosi s javnošću u Republici Hrvatskoj', magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{z}anec, Sandra}, year = {2011}, pages = {111}, keywords = {marketing, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, promocija, Republika Hrvatska}, title = {Odnosi s javno\v{s}\'{c}u u Republici Hrvatskoj}, keyword = {marketing, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, promocija, Republika Hrvatska}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{z}anec, Sandra}, year = {2011}, pages = {111}, keywords = {marketing, public relations, promotion, Republic of Croatia}, title = {Public Relations in the Republic of Croatia}, keyword = {marketing, public relations, promotion, Republic of Croatia}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font