Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 668218

Učinkovitost društvenog marketinga


Turčinović, Tihana
Učinkovitost društvenog marketinga, 2010., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 668218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinkovitost društvenog marketinga
(Effectiveness of social marketing)

Autori
Turčinović, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
30.11

Godina
2010

Stranica
172.

Mentor
Meler, Marcel

Ključne riječi
društveni marketing; neprofitne organizacije; neprofitni marketing;
(social marketing; nonprofit organization; nonprofit marketing)

Sažetak
Marketing u neprofitnim organizacijama temelji se na međuovisnosti između marketinga i društvenog sustava, uključivši i utjecaj konvencionalnog marketinga na društvo, kao i primjenu marketing-instrumentarija i koncepata na društvene probleme i mogućnosti. Definira se kao skup aktivnosti kojima se osmišljava i pospješuje planiranje, provedba, distribucija i komuniciranje djelovanja organizacije koje ostvaruju neki određeni javni interes, ali im osnovna svrha postojanja nije ostvarivanje dobiti. Važnost primjene marketinga u neprofitnim organizacijama sagledava se dvojako. Prvo, sustavna primjena marketinga pospješuje djelovanje neprofitnih organizacija i kvalitetnije ostvarivanje njihove misije i ciljeva. Drugo, pospješivanjem ostvarivanja misije i ciljeva, primjena marketinga u neprofitnim organizacijama pozitivno utječe na rješavanje društvenih problema radi kojih neprofitne organizacije i postoje, odnosno pridonosi boljem funkcioniranju društva kao cjeline. Navedeni ciljevi sadržani su u tzv. društvenom marketingu – primjeni marketinga za ostvarenje društvenih ciljeva ili javnih potreba te ostvarenju ekonomske koristi za održanje poslovanja nositelja društvenog marketinga. Uspješnost neprofitne organizacije očituje se u rezultatima rada ali i prezentaciji istih rezultata i ideja široj javnosti, korisnicima i financijerima. Također, društveni marketing je interdisciplinarnoga karaktera jer u svojoj biti predstavlja primjenu čitavog niza društvenih znanosti, posebice s područja sociologije, psihologije, komunikologije i obrazovanja. Iz navedenoga je vidljiv i predmet istraživanja magistarskog rada, a to je bio: istražiti, na sustavan način prezentirati i predložiti primjenu marketinga neprofitnih organizacija, odnosno, društvenog marketinga iz perspektive ekonomske i psihologijske znanosti. Cilj rada je bio i ispitati i predstaviti učinkovitu primjenu odgovarajućeg društvenog marketinga neprofitnih organizacija za postizanje zacrtanih društvenih ciljeva neprofitne organizacije – promjene ponašanja preko promjene odgovarajućih stavova. Temeljna metoda u metodologiji istraživanja jest metoda slučaja. Slučaj koji je obrađen je primjer udruge Autoklub „Rijeka“ čiji je cilj, između ostalog, unapređivanje sigurnosti u prometu kroz niz projekata prometne preventive. Osim toga, koristi se statistička analiza evaluacijskih podataka dobivenih provedbom različitih projekata, SWOT analiza kojom se analiziraju snage, slabosti, prijetnje i mogućnosti neprofitne organizacije i njegovog okruženja, te metoda generalizacije kojom se uspoređuju i odvojiti elementi društvenog marketinga koji imaju kapacitet generaliziranja. Pored općih postavki i zakonitosti primjenjivih kod svih djelatnosti, posebnosti neprofitnih organizacija u odnosu na profitne određuju i prilagodbu marketinških aktivnosti tim posebnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Marcel Meler (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Turčinović, Tihana
Učinkovitost društvenog marketinga, 2010., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
Turčinović, T. (2010) 'Učinkovitost društvenog marketinga', magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tur\v{c}inovi\'{c}, Tihana}, year = {2010}, pages = {172.}, keywords = {dru\v{s}tveni marketing, neprofitne organizacije, neprofitni marketing, }, title = {U\v{c}inkovitost dru\v{s}tvenog marketinga}, keyword = {dru\v{s}tveni marketing, neprofitne organizacije, neprofitni marketing, }, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tur\v{c}inovi\'{c}, Tihana}, year = {2010}, pages = {172.}, keywords = {social marketing, nonprofit organization, nonprofit marketing}, title = {Effectiveness of social marketing}, keyword = {social marketing, nonprofit organization, nonprofit marketing}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font