Pregled bibliografske jedinice broj: 668218
Učinkovitost društvenog marketinga
Učinkovitost društvenog marketinga, 2010., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 668218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost društvenog marketinga
(Effectiveness of social marketing)
Autori
Turčinović, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
30.11
Godina
2010
Stranica
172.
Mentor
Meler, Marcel
Ključne riječi
društveni marketing; neprofitne organizacije; neprofitni marketing;
(social marketing; nonprofit organization; nonprofit marketing)
Sažetak
Marketing u neprofitnim organizacijama temelji se na međuovisnosti između marketinga i društvenog sustava, uključivši i utjecaj konvencionalnog marketinga na društvo, kao i primjenu marketing-instrumentarija i koncepata na društvene probleme i mogućnosti. Definira se kao skup aktivnosti kojima se osmišljava i pospješuje planiranje, provedba, distribucija i komuniciranje djelovanja organizacije koje ostvaruju neki određeni javni interes, ali im osnovna svrha postojanja nije ostvarivanje dobiti. Važnost primjene marketinga u neprofitnim organizacijama sagledava se dvojako. Prvo, sustavna primjena marketinga pospješuje djelovanje neprofitnih organizacija i kvalitetnije ostvarivanje njihove misije i ciljeva. Drugo, pospješivanjem ostvarivanja misije i ciljeva, primjena marketinga u neprofitnim organizacijama pozitivno utječe na rješavanje društvenih problema radi kojih neprofitne organizacije i postoje, odnosno pridonosi boljem funkcioniranju društva kao cjeline. Navedeni ciljevi sadržani su u tzv. društvenom marketingu – primjeni marketinga za ostvarenje društvenih ciljeva ili javnih potreba te ostvarenju ekonomske koristi za održanje poslovanja nositelja društvenog marketinga. Uspješnost neprofitne organizacije očituje se u rezultatima rada ali i prezentaciji istih rezultata i ideja široj javnosti, korisnicima i financijerima. Također, društveni marketing je interdisciplinarnoga karaktera jer u svojoj biti predstavlja primjenu čitavog niza društvenih znanosti, posebice s područja sociologije, psihologije, komunikologije i obrazovanja. Iz navedenoga je vidljiv i predmet istraživanja magistarskog rada, a to je bio: istražiti, na sustavan način prezentirati i predložiti primjenu marketinga neprofitnih organizacija, odnosno, društvenog marketinga iz perspektive ekonomske i psihologijske znanosti. Cilj rada je bio i ispitati i predstaviti učinkovitu primjenu odgovarajućeg društvenog marketinga neprofitnih organizacija za postizanje zacrtanih društvenih ciljeva neprofitne organizacije – promjene ponašanja preko promjene odgovarajućih stavova. Temeljna metoda u metodologiji istraživanja jest metoda slučaja. Slučaj koji je obrađen je primjer udruge Autoklub „Rijeka“ čiji je cilj, između ostalog, unapređivanje sigurnosti u prometu kroz niz projekata prometne preventive. Osim toga, koristi se statistička analiza evaluacijskih podataka dobivenih provedbom različitih projekata, SWOT analiza kojom se analiziraju snage, slabosti, prijetnje i mogućnosti neprofitne organizacije i njegovog okruženja, te metoda generalizacije kojom se uspoređuju i odvojiti elementi društvenog marketinga koji imaju kapacitet generaliziranja. Pored općih postavki i zakonitosti primjenjivih kod svih djelatnosti, posebnosti neprofitnih organizacija u odnosu na profitne određuju i prilagodbu marketinških aktivnosti tim posebnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Marcel Meler
(mentor)