Pregled bibliografske jedinice broj: 668214
Marketing u obrazovanju
Marketing u obrazovanju, 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 668214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing u obrazovanju
(Education marketing)
Autori
Arambašić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
10.07
Godina
2009
Stranica
114
Mentor
Meler, Marcel
Ključne riječi
obrazovanje; marketing; neprofitni marketing;
(education; marketing; nonprofit marketing)
Sažetak
Cilj magistarskog rada bio je prikazati položaj obrazovanja u Republici Hrvatskoj, prikazati kako obrazovne institucije prate promjene i način na koji se prilagođavaju promjenama u obrazovanju koje su ujedno i jedan od uvjeta pristupa zemljama članicama Europske Unije. Promjene u okruženju sve su prisutnije. U takvom okruženju obrazovne ustanove suočavaju se i s izazovima koji nam daju novi pogled na obrazovanje. Pozornost treba posvetiti zadovoljstvu ciljnih usvojitelja i rekonstrukciji organizacije svake obrazovne institucije, privatizaciji obrazovanja na svim razinama. U prošlosti obrazovne ustanove nisu trebale razvijati posebne programe komunikacija i odnosa sa javnošću. Škole su bile gdje jesu, nastavnici su bili u školama, roditelji su slali svoju djecu u školu, jer je tako je bilo prema zakonu. Današnje okruženje obrazovanja uvelike se razlikuje od onog u prošlosti. Škole se više ne bave učenicima, roditeljima, osobljem i okolinom u mjeri i ulozi kao prije. Sve ove skupine sada su „potrošači“ koji mogu odabrati žele li pohađati, raditi ili podržavati navedenu obrazovnu ustanovu u ovisnosti u kojoj ulozi se nalaze. Njihove odluke ovise o percepciji javnosti o obrazovanju uopće i osobito o percepciji javnosti o određenoj obrazovnoj ustanovi. Danas marketing funkcionira na svim razinama djelatnosti čovjeka. Marketing u obrazovnim ustanovama utemeljen na načelima integriranog marketinga poslovnih subjekata postaje neizbježan zbog promjena u okruženju. On se prvenstveno odnosi na način kako „organizirati“ obrazovnu ustanovu tako da se zadovolje potrebe ciljnih usvojitelja (učenika/studenata), roditelja, radnika i okružja. Marketing integriran u obrazovnim ustanovama trebao bi dati odgovor kako ta ustanova može najbolje „služiti“ zajednici i kao takav pozitivno utječe na sve segmente obrazovanja. Kao najvažniji rezultat jest stvaranje i povećavanje „okruženja učenja“ za sve učenike/studente. Usmjeravanjem učenika/ studenata da kroz stalno jačanje svijesti o potrebi ulaganja u sebe, stvaranjem stalne potrebe za obrazovanjem, dostupnim informacijama i informatizacijom, moguće je smjestiti u realne vremenske okvire cilj - „Hrvatska – zemlja znanja“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Marcel Meler
(mentor)