Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 668186

Pogreške u hrvatskom jeziku učenika talijanskih osnovnih škola


Pliško, Lina; Diković, Marina
Pogreške u hrvatskom jeziku učenika talijanskih osnovnih škola, 2013. (ostalo).


CROSBI ID: 668186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pogreške u hrvatskom jeziku učenika talijanskih osnovnih škola
(Croatian Language errors amongst Italian Primary School Students)

Autori
Pliško, Lina ; Diković, Marina

Izvornik
Živančević Sekeruš, I. (ur.) Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum Susret kultura – zbornik radova. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Knjiga I.

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2013

Ključne riječi
materinski jezik; nematerinski jezik; pravopisne i gramatičke pogreške; talijanske i hrvatske škole
(native language; second language; spelling and grammar errors; Italian and Croatian schools)

Sažetak
Utjecaj jezika, običaja i tradicije kao osnovnih elemenata kulture ima veliku ulogu u razumijevanju obilježja svoje i druge kulture i u promicanju vrijednosti kulturne raznolikosti. Jedna od osnovnih funkcija kulture jest komunikacija s okolinom koja se odvija jezikom kao komunikacijskim sredstvom. Jezik kojim se govori u obitelji utječe na učenje jezika društvene sredine. Istarska županija dvojezična je sredina u kojoj je talijanskoj nacionalnoj manjini zakonom omogućeno obrazovanje na talijanskome jeziku. Hrvatski se jezik u talijanskim osnovnim školama poučava od prvoga razreda po četiri sata tjedno prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu. Pravopisno i gramatičko gradivo usvaja se kroz dva područja – jezično izražavanje i jezik, a zatim i kroz segment književnost i medijska kultura. U radu analiziramo i uspoređujemo najčešće jezične pogreške u hrvatskome jeziku učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole s nastavom na hrvatskom i na talijanskom jeziku. Rezultate istraživanja proučavamo u kontekstu materinskoga i nematerinskoga jezika, jer se u posljednje vrijeme u talijanska odjeljenja sve više upisuju djeca drugih nacionalnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Marina Diković (autor)

Avatar Url Lina Pliško (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pliško, Lina; Diković, Marina
Pogreške u hrvatskom jeziku učenika talijanskih osnovnih škola, 2013. (ostalo).
Pliško, L. & Diković, M. (2013) Pogreške u hrvatskom jeziku učenika talijanskih osnovnih škola. Živančević Sekeruš, I. (ur.) Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum Susret kultura – zbornik radova. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Knjiga I.. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Pli\v{s}ko, Lina and Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2013}, keywords = {materinski jezik, nematerinski jezik, pravopisne i gramati\v{c}ke pogre\v{s}ke, talijanske i hrvatske \v{s}kole}, title = {Pogre\v{s}ke u hrvatskom jeziku u\v{c}enika talijanskih osnovnih \v{s}kola}, keyword = {materinski jezik, nematerinski jezik, pravopisne i gramati\v{c}ke pogre\v{s}ke, talijanske i hrvatske \v{s}kole} }
@unknown{unknown, author = {Pli\v{s}ko, Lina and Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2013}, keywords = {native language, second language, spelling and grammar errors, Italian and Croatian schools}, title = {Croatian Language errors amongst Italian Primary School Students}, keyword = {native language, second language, spelling and grammar errors, Italian and Croatian schools} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font