Pregled bibliografske jedinice broj: 667455
Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja
Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 215-230
CROSBI ID: 667455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja
(The role of the pedagogical practice in the development of competences of future teachers)
Autori
Močinić, Snježana ; Tatković, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene
Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
215-230
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
osposobljavanje mentora, profesionalni razvoj učitelja, refleksivna kompetencija učitelja, stručno-pedagoška praksa, učitelji mentori
(practical pedagogical training, teacher mentors, teachers' professional development, teacher reflective competences, training of mentors)
Sažetak
Inicijalno obrazovanje učitelja treba biti dinamičan i otvoren sustav koji uključuje kompetentnost, refleksiju, orijentiranost na teoriju, suradništvo i odgovornost te razvija sposobnosti i stavove učitelja u svim domenama učiteljske profesije. Kompetentno profesionalno djelovanje ne sastoji se u automatskoj primjeni pedagoških znanja i umijeća, već u refleksivnom promišljanju o nastavnoj praksi na temelju pedagoško - didaktičkih teorija čime se integrira teorijski udio obrazovanja i stečeno iskustvo. Priznavanje iskustvenog utemeljenja stručnog znanja nužno traži da obrazovanje učitelja vodi računa o povezivanju teorije i prakse, s neprestanom izmjenom konkretnog djelovanja i promišljanja o djelovanju, učenjem usmjerenim na aktivnost, u cilju razvoja refleksivne kompetencije studenata budućih učitelja što ukazuje na ključnu ulogu stručno- pedagoške prakse u obrazovanju učitelja. Iz rezultata analize nastavnih programa učiteljskih studija u Hrvatskoj i usporedbi s nastavnim programima nekoliko europskih zemalja, vidljivo je da organizaciju i vrednovanje stručne prakse u Hrvatskoj treba u potpunosti revidirati i promijeniti. Najvažnije promjene odnose se na: duže trajanje uz odgovatajući broj ECTS bodova, organizirano osposobljavanje mentora za praćenje studenata tijekom pedagoške prakse, pripremu studenata za aktivnu refleksiju o doživljenom iskustvu i vrednovanje ostvarene prakse zasnovano na adekvatnim kriterijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-0000000-0982 - ICT i položaj studenta u Bolonjskom procesu (Tatković, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli