Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 667455

Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja


Močinić, Snježana; Tatković, Nevenka
Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 215-230


CROSBI ID: 667455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja
(The role of the pedagogical practice in the development of competences of future teachers)

Autori
Močinić, Snježana ; Tatković, Nevenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene

Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2015

Raspon stranica
215-230

ISBN
978-953-7395-73-5

Ključne riječi
osposobljavanje mentora, profesionalni razvoj učitelja, refleksivna kompetencija učitelja, stručno-pedagoška praksa, učitelji mentori
(practical pedagogical training, teacher mentors, teachers' professional development, teacher reflective competences, training of mentors)

Sažetak
Inicijalno obrazovanje učitelja treba biti dinamičan i otvoren sustav koji uključuje kompetentnost, refleksiju, orijentiranost na teoriju, suradništvo i odgovornost te razvija sposobnosti i stavove učitelja u svim domenama učiteljske profesije. Kompetentno profesionalno djelovanje ne sastoji se u automatskoj primjeni pedagoških znanja i umijeća, već u refleksivnom promišljanju o nastavnoj praksi na temelju pedagoško - didaktičkih teorija čime se integrira teorijski udio obrazovanja i stečeno iskustvo. Priznavanje iskustvenog utemeljenja stručnog znanja nužno traži da obrazovanje učitelja vodi računa o povezivanju teorije i prakse, s neprestanom izmjenom konkretnog djelovanja i promišljanja o djelovanju, učenjem usmjerenim na aktivnost, u cilju razvoja refleksivne kompetencije studenata budućih učitelja što ukazuje na ključnu ulogu stručno- pedagoške prakse u obrazovanju učitelja. Iz rezultata analize nastavnih programa učiteljskih studija u Hrvatskoj i usporedbi s nastavnim programima nekoliko europskih zemalja, vidljivo je da organizaciju i vrednovanje stručne prakse u Hrvatskoj treba u potpunosti revidirati i promijeniti. Najvažnije promjene odnose se na: duže trajanje uz odgovatajući broj ECTS bodova, organizirano osposobljavanje mentora za praćenje studenata tijekom pedagoške prakse, pripremu studenata za aktivnu refleksiju o doživljenom iskustvu i vrednovanje ostvarene prakse zasnovano na adekvatnim kriterijima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
303-0000000-0982 - ICT i položaj studenta u Bolonjskom procesu (Tatković, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Nevenka Tatković (autor)

Avatar Url Snježana Močinić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Močinić, Snježana; Tatković, Nevenka
Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 215-230
Močinić, S. & Tatković, N. (2015) Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja. U: Ivon, H. & Mendeš, B. (ur.) Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene. Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 215-230.
@inbook{inbook, author = {Mo\v{c}ini\'{c}, Snje\v{z}ana and Tatkovi\'{c}, Nevenka}, year = {2015}, pages = {215-230}, keywords = {osposobljavanje mentora, profesionalni razvoj u\v{c}itelja, refleksivna kompetencija u\v{c}itelja, stru\v{c}no-pedago\v{s}ka praksa, u\v{c}itelji mentori}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Uloga pedago\v{s}ke prakse u razvoju kompetencija budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, keyword = {osposobljavanje mentora, profesionalni razvoj u\v{c}itelja, refleksivna kompetencija u\v{c}itelja, stru\v{c}no-pedago\v{s}ka praksa, u\v{c}itelji mentori}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Mo\v{c}ini\'{c}, Snje\v{z}ana and Tatkovi\'{c}, Nevenka}, year = {2015}, pages = {215-230}, keywords = {practical pedagogical training, teacher mentors, teachers' professional development, teacher reflective competences, training of mentors}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {The role of the pedagogical practice in the development of competences of future teachers}, keyword = {practical pedagogical training, teacher mentors, teachers' professional development, teacher reflective competences, training of mentors}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font