Pregled bibliografske jedinice broj: 667352
Uloga očeve uključenosti na prilagodbu studenata
Uloga očeve uključenosti na prilagodbu studenata, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 667352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga očeve uključenosti na prilagodbu studenata
(The role of father's involvement on college student adjustment)
Autori
Ana Silov
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
10.07
Godina
2012
Stranica
86
Mentor
Smojver-Ažić, Sanja
Ključne riječi
prilagodba na studij; očeva uključenost; očeva psihološka kontrola; akademski uspjeh
(college student adjustment; father's involvement; father's psychological control; academic achievement)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio utvrditi povezanost očeve uključenosti na prilagodbu studenata i akademski uspjeh, uzimajući u obzir promjenu mjesta boravka, obrazovanje oca, radni status oca te prosječna primanja. Ispitana je i razlika u doživljaju kvalitete odnosa s ocem, kao i povezanost očeve uključenosti u fakultetsko funkcioniranje s njegovom uključenošću tijekom osnovne škole kod mladića i djevojaka. U istraživanju je sudjelovalo 291 studenata (178 djevojaka i 113 mladića) različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Raspon dobi sudionika kretao se od 19 do 27 godina, prosječna dob je 21, 78 godina. Istraživanje je provedeno tijekom travnja i svibnja 2012. Studenti su ispitani za vrijeme redovite nastave primjenom Upitnika općih podataka i procjene opće kvalitete odnosa s ocem, Upitnika percepcije roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje (URUFF), Upitnika roditeljske uključenosti u osnovnoškolsko obrazovanje te Skale prilagodbe studenata na studij. Mladići izvještavaju o učestalijoj komunikaciji sa svojim očevima, većem osjećaju bliskosti, i većoj razini očeve psihološke kontrole u usporedbi s djevojkama. Djevojke su bolje akademski i socijalno prilagođene. Studenti, neovisno o spolu, koji izvještavaju o boljem odnosu sa svojim očevima u usporedbi s drugima su bolje akademski, socijalno i emocionalno prilagođeni. Očeva fakultetska uključenost se pokazala pozitivnim prediktorom emocionalne prilagodbe i akademskog uspjeha, dok je psihološka kontrola negativan prediktor akademske i emocionalne prilagodbe kod mladića. Kod djevojaka očeva fakultetska uključenost je pozitivan prediktor akademske i emocionalne prilagodbe, dok je psihološka kontrola negativan prediktor sva tri aspekta prilagodbe i akademskog uspjeha. Promjena mjesta boravka i mjesečna primanja su se pokazala pozitivnim prediktorima socijalne prilagodbe kod mladića. Rezultati su razmatrani unutar teorije samoodređenja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Smojver-Ažić
(mentor)