Pregled bibliografske jedinice broj: 666908
Upravljanje ljudskim potencijalima u trgovini u sustavu lanca opskrbe
Upravljanje ljudskim potencijalima u trgovini u sustavu lanca opskrbe // Zbornik međunarodne znanstvene konferencije: Perspektive trgovine 2013., Odnosi u lancima opskrbe / Knego N., Renko S., Knežević B. (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 264-276 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 666908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje ljudskim potencijalima u trgovini u sustavu lanca opskrbe
(Human Resources Management in the trade system in the supply chain)
Autori
Guzovski, Marina ; Smoljić, Mirko ; Stojanović, Slobodan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik međunarodne znanstvene konferencije: Perspektive trgovine 2013., Odnosi u lancima opskrbe
/ Knego N., Renko S., Knežević B. - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 264-276
ISBN
978-953-602581-7
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija: Perspektive trgovine 2013., Odnosi u lancima opskrbe
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.11.2013. - 21.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ljudski potencijali ; konkurentnost ; trgovina ; strategije ; motivacija
(Human resources ; competitiveness ; trade ; strategy ; motivation)
Sažetak
Menadžment ljudskih potencijala je proces koji obuhvaća aktivnosti formuliranja politika koje se odnose na integraciju svih zaposlenih u trgovinskom poduzeću, poticanje uspješnosti na radu kroz motiviranje zaposlenih u trgovini, razvijanje kreativnosti i ocjenjivanja njihove uspješnosti, poticanja fleksibilnosti i kvalitete rada. Tako postavljene osnove upravljanja ljudskim potencijalima rezultiraju zadovoljnim i efikasnim zaposlenicima u trgovini. Ostvarenje definirane vizije i misije trgovinskog poduzeća ne može se ostvariti bez adekvatnog upravljanja ljudskim potencijalima, a upravo upravljanje pomoću ciljeva jedna je od najčešćih metoda koju koriste menadžeri za upravljanje ljudskim potencijalima. Povećanje zadovoljstva zaposlenika u trgovini rezultirat će povećanjem zadovoljstva kupaca, zadržavanju postojećih kupaca i privlačenju novih, a ujedno i omogućiti zaposlenima lakše prilagođavanje na promjene. Promjene neće rezultirati otporom zaposlenika nego će biti dio novog izazova za povećanje uspješnosti poduzeća i ostvarenja postavljenih ciljeva definiranih strategijom te postizanje konkurentne prednosti. Ulaganjem u ljude, infrastrukturu i sustave kroz upravljanje rizicima i ostvarivanjem stabilnog lanca opskrbe utječe se na stvaranje njihove vrijednosti koja postaje ključna uslijed dinamične prirode poslovanja i konkurentskih pritisaka. U radu se daje osvrt na značaj pojedinih čimbenika u upravljanju ljudskim potencijalima u trgovini, poput motivacije zaposlenika te općenito briga menadžera ljudskih potencijala za zaposlenike u svim segmentima (pribavljanje ljudstva, selekcija, obrazovanje i usavršavanje, nagrađivanje, ali s druge strane i zadovoljstvo zaposlenika poslom koji obavljaju). Za upravljanje ljudskim potencijalima izrazito je bitno i radno pravo koje daje temelje radnih odnosa, postavlja prava i obveze poslodavaca i posloprimaca te institucionalnih prava zaposlenika i drugih specifičnih problema vezanih uz ljudske potencijale i definiranje strategija i politika upravljanja zaposlenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru,
Sveučilište Libertas