Pregled bibliografske jedinice broj: 666061
Potrebe za socijalnim radnicima kao stručnim suradnicima u školama
Potrebe za socijalnim radnicima kao stručnim suradnicima u školama // Zbornik sažetaka, 16-18-10.2013. Tuheljske toplice VI. simpozij socijalnih radnika ; Profesija socijalnog rada: identitet, integritet i realitet / Branica, Vanja ; Družić Ljubotina, Olja ; Dumančić, Marijana ; Duvančić, Kristina ; Kletečki Radović, Marijana. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko udruženje socijalnih radnika, 2013. str. 18-19 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 666061 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrebe za socijalnim radnicima kao stručnim suradnicima u školama
(The need for social workers in schools)
Autori
Berc, Gordana ; Ines, Ivelić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka, 16-18-10.2013. Tuheljske toplice VI. simpozij socijalnih radnika ; Profesija socijalnog rada: identitet, integritet i realitet
/ Branica, Vanja ; Družić Ljubotina, Olja ; Dumančić, Marijana ; Duvančić, Kristina ; Kletečki Radović, Marijana. - Zagreb : Hrvatsko udruženje socijalnih radnika, 2013, 18-19
Skup
Profesija socijalnog rada: identitet, integritet i realitet
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 16.10.2013. - 18.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
škola; socijalni radnici; stručni suradnici; suradnja; poremećaji u ponašanju
(social workers; professinal associate; cooperation; behaviour disorders)
Sažetak
Socijalni rad u hrvatskim školama danas postoji tek kao rezidua prošlih vremena i kojima su socijalni radnici kao stručni suradnici bili redovito uključeni u sustav odgoja i obrazovanja. Socijalni radnici su isključeni s popisa stručnjaka u radu stručnog tima škole 2008. godine usvojanjem izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama. Međutim, socijalna slika u našim školama te specifičnosti nekih problema u suradnji s učenicima i njihovim roditeljima pokazuju da potreba za socijalnim radnicima u školi ipak postoji. Osim toga, suradnja Centara za socijalnu skrb i škole pokazuje da je potreban sustavniji pristup u rješavanju pojedinih problema učenika i osobito u suradnji s njihovim obiteljima, pri čemu socijalni radnici imaju jednu od važnijih uloga u stručnom timu. Ovim izlaganjem želi se prikazati opća slika stanja školskog socijalnog rada u Hrvatskoj i temeljem jednog od provedenih istraživanja na ovu temu pokazati s kojim vrstama problema u ponašanju učenika se stručni suradnici susreću te koja su područja rada prepoznali u kojima im socijalni radnik kao dio stručnog tima nedostaje. U istraživanju je sudjelovalo osam stručnih suradnika iz 3 osnovne škole (pedagog, psiholog, socijalni pedagog, defektolog i socijalni radnik). Rezultati su pokazali da se kod učenika pojavljuju razni oblici rizičnih ponašanja (vršnjačko nasilje, problemi discipline učenika, markiranje, pušenje, vandalizam i konzumiranje sredstava ovisnosti). Stručni suradnici smatraju da je stručnom timu u školi socijalni radnik najpotrebniji u području savjetovanja s učenicima, roditeljima i učiteljima, prilikom ulaska u obitelj i za ostvarivanje bolje suradnje sa centrom za socijalnu skrb.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661686-1433 - Funkcioniranje i osnaživanje obitelji u rizičnim uvjetima u Republici Hrvatskoj (Blažeka Kokorić, Slavica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Berc
(autor)