Pregled bibliografske jedinice broj: 665114
Percepcija poslovne etike s aspketa zaposlenika
Percepcija poslovne etike s aspketa zaposlenika, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 665114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija poslovne etike s aspketa zaposlenika
(Employees Perception of Business Ethics)
Autori
Topalović, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2013
Stranica
70
Mentor
Pandža Bajs, Irena
Ključne riječi
poslovna etika; društveno odgovorno poslovanje; percepcija; Republika
(business ethics; corporate social responsibility; perception; Croatia)
Sažetak
Etika kao dio filozofije proučava se već dugi niz godina, ali proučavanje etike kao nužnog dijela za donošenje marketinških odluka je novijeg vijeka (Brinkmann, 2002). Proučavanje poslovne etike počinje tek 70-tih godina prošlog stoljeća u SAD-u, a kao njezina inačica za donošenje odluka u području marketinga razvila se marketinška etika, koja se pri tome dijeli na pozitivnu i normativnu marketinšku etiku. Kako bi poduzeća i njegovi zaposlenici odgovorili na potrebe suvremnog društva i čovjeka razvija se model društveno odgovornog poslovanja (DOP), koji se međusobno nadopunjuje s poslovnom etikom. Tako potrošači prilikom donošenja kupovne odluke u obzir uzimaju nekoliko čimbenika: aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, atribute poduzeća, stav i privrženost prema nekoj orgnaziciji... Primjenom modela društveno odgovornog i etičnog poslovanja proizlaze brojne prednosti ne samo za poduzeća već i za potrošače, zajednicu i društvo u cjelini. No, marketinški stučnjaci se pri tome često susreću s brojnim etičkim pitanjima kao što je određivanje cijena, oglašavanje, pitanje privatnosti, osobna prodaja i još mnogi drugi. Stoga se u radu razmatra percepcija poslovne etike s aspekta zaposlenika. Provedeno je istraživanje u kojem je obuhvaćeno 15 intervjua sa zaposlenicima i menadžerima hrvatskih vodećih poduzeća, te njihovo poimanje poslovne etike i društveno odgovornog poslovanja. U istraživačkom dijelu ispitanici su ukazali koje su to interesne skupine za njih najznačajnije te prema kojima usmjeravaju svoje društveno odgovorno poslovanje. Također, može se vidjeti da pri tome postoje poduzeća koja pasivno, srednje aktivno, i aktivno provode aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, te da upravo ona koja su aktivna u implemntaciji tog modela su ona i najuspješnija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija