Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 664677

Motivacija za doškolavanje učitelja razredne nastave


Matijević, Milan; Rijavec, Majda
Motivacija za doškolavanje učitelja razredne nastave // Obrazovanje odraslih : časopis za obrazovanje odraslih i kulturu, 1-4 (1999), 1-10 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 664677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za doškolavanje učitelja razredne nastave
(Motivation for Additional Education of the Form Teachers)

Autori
Matijević, Milan ; Rijavec, Majda

Izvornik
Obrazovanje odraslih : časopis za obrazovanje odraslih i kulturu (1331-7253) 1-4 (1999); 1-10

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
doškolovanje; motivacija; učitelji razredne nastave
(additional education; motivation; eachers)

Sažetak
Autori su ispitivali tko i zašto studira na studiju za doškolavanje učitelja razredne nastave (N=484). Ovi su se učitelji uključili na dopunski studij koji organizira Učiteljska Akademija Sveučilišta u Zagrebu za učitelje koji žele povećati svoju školsku spremu. Za ispitivanje je konstruiran upitnik u osnovi kojega je Likertova ljestvica sa 20 stavaka. Ispitano je 80% upisanih studenata u Bjelovaru, Zagrebu i Krapini. Faktorskom analizom (metoda glavnih komponenti sa varimax rotacijom) dobivena su tri faktora koji objašnjavaju 25, 54% ukupne varijance. To su: Učenje i nove spoznaje, Napredovanje u poslu i prednosti visoke stručne spreme. Naknadno testiranje razlika između aritmetičkih sredina Tukeyevim HSD testom pokazalo je da su učitelji na studiju u Krapini najviše motivirani učenjem i novim spoznajama, dok su učitelji u Bjelovaru i Zagrebu manje time motivirani i između njih ne postoji statistički značajna razlika. Napredovanjem u poslu najviše su motivirani učitelji iz Krapine, zatim učitelji iz Bjelovara a najmanje učitelji iz Zagreba, Na skali Prednosti VSS-a nema razlike među ovim trima skupinama učitelja. Naknadno testiranje razlika između aritmetičkih sredina Tukeyevim HSD testom pokazalo je da su straiji učitelji u dobi iznad 36 godina značajno više motivirani učenjem i novim spoznajama od najmlađih učitelja do 29 godina. Također mlađi učitelji u dobi do 29 godina više su motivirani prednostima VSS-a od učitelja srednje dobne skupine. Na skali napredovanja na poslu nije bilo značajnih razlika među različitim dobnim skupinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan; Rijavec, Majda
Motivacija za doškolavanje učitelja razredne nastave // Obrazovanje odraslih : časopis za obrazovanje odraslih i kulturu, 1-4 (1999), 1-10 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Matijević, M. & Rijavec, M. (1999) Motivacija za doškolavanje učitelja razredne nastave. Obrazovanje odraslih : časopis za obrazovanje odraslih i kulturu, 1-4, 1-10.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Rijavec, Majda}, year = {1999}, pages = {1-10}, keywords = {do\v{s}kolovanje, motivacija, u\v{c}itelji razredne nastave}, journal = {Obrazovanje odraslih : \v{c}asopis za obrazovanje odraslih i kulturu}, volume = {1-4}, issn = {1331-7253}, title = {Motivacija za do\v{s}kolavanje u\v{c}itelja razredne nastave}, keyword = {do\v{s}kolovanje, motivacija, u\v{c}itelji razredne nastave} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Rijavec, Majda}, year = {1999}, pages = {1-10}, keywords = {additional education, motivation, eachers}, journal = {Obrazovanje odraslih : \v{c}asopis za obrazovanje odraslih i kulturu}, volume = {1-4}, issn = {1331-7253}, title = {Motivation for Additional Education of the Form Teachers}, keyword = {additional education, motivation, eachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font