Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 664265

Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi


Šimunović, Zrinka
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 1; 288-299 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 664265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi
(Detecting and working with gifted students in a music school)

Autori
Šimunović, Zrinka

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 29 (2013), 1; 288-299

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
glazbeno daroviti učenici ; glazbeno obrazovanje ; glazbene sposobnosti ; učitelji instrumenta ; učitelji razredne nastave
(musically gifted students ; music education ; musical ability ; musical instrument teacher ; lower primary school teacher)

Sažetak
U psihologiji glazbe više je pojmova koji označavaju uspješno izvođenje, opažanje i stvaranje glazbe. Najčešće su to: glazbeni talent, glazbena darovitost, muzikalnost i glazbena sposobnost. Otkrivanje darovitosti u glazbi se događa već prije šeste godine djetetova života. No, nije uvijek tako. Neprimjećivanje djetetove darovitosti se često događa kod one djece koja nemaju pozitivno obiteljsko okruženje ili su zbog svoje strastvene nepokornosti i neovisnosti društveno obilježena ili izolirana. Zato nije rijedak slučaj ne prepoznavanja glazbenih talenata u općeobrazovnome školskom sustavu. Još veću odgovornost ima učitelj onoga učenika čiji roditelji nisu motivirani i sposobni za preuzimanje brige oko razvijanja nadarenosti. Cilj je istraživanja bio ispitati na koji način učitelji individualne nastave (nastave instrumenta) u glazbenoj školi prepoznaju darovite učenike, na koje poteškoće nailaze u radu s njima, kakva je suradnja s roditeljima te djece i što bi promijenili u obrazovnom sustavu kako bi taj proces bio što uspješniji. Istim pitanjima kroz intervju ispitani su i učitelji razredne nastave općeobrazovne škole. Upravo su oni nakon obitelji prvi prepoznavatelji ranih signala glazbene darovitosti. Oni će, u slučaju zanemarivanja talenta od strane obitelji, sami predložiti daljnje glazbeno obrazovanje darovitoga djeteta. Dobiveni rezultati pokazali su vrlo dobru upućenost učitelja instrumenta u glazbene sposobnosti i razumijevanje darovitosti u glazbi. Isto tako, učitelji razredne nastave raspolažu s dovoljnom količinom znanja o glazbenoj darovitosti i svjesni su svoje važne uloge u njenom prepoznavanju. I jedni i drugi naveli su nekoliko smjernica po kojima bi rad s darovitima trebao težiti. Došlo se do spoznaje koji su nedostaci u obrazovanju glazbeno darovitih učenika, obrazovanju učitelja za rad s glazbeno darovitom djecom te su predložene smjernice za bolju suradnju škole, obitelji i nadležnog ministarstva u obrazovanju glazbeno darovitih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Zrinka Šimunović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šimunović, Zrinka
Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 1; 288-299 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Šimunović, Z. (2013) Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (1), 288-299.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, year = {2013}, pages = {288-299}, keywords = {glazbeno daroviti u\v{c}enici, glazbeno obrazovanje, glazbene sposobnosti, u\v{c}itelji instrumenta, u\v{c}itelji razredne nastave}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {29}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Otkrivanje i rad s darovitim u\v{c}enicima u glazbenoj \v{s}koli}, keyword = {glazbeno daroviti u\v{c}enici, glazbeno obrazovanje, glazbene sposobnosti, u\v{c}itelji instrumenta, u\v{c}itelji razredne nastave} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, year = {2013}, pages = {288-299}, keywords = {musically gifted students, music education, musical ability, musical instrument teacher, lower primary school teacher}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {29}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Detecting and working with gifted students in a music school}, keyword = {musically gifted students, music education, musical ability, musical instrument teacher, lower primary school teacher} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font