Pregled bibliografske jedinice broj: 664080
Kreativnost u nastavi Hrvatskoga jezika
Kreativnost u nastavi Hrvatskoga jezika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2013), 29; 188-204 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 664080 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost u nastavi Hrvatskoga jezika
(Creativity in Croatian language teaching)
Autori
Simel, Sanja ; Gazibara, Senka
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1
(2013), 29;
188-204
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski jezik; kreativne tehnike; kreativnost; nastavnici; učenici
(Croatian language; creative techniques; creativity; teachers; students)
Sažetak
Tema je rada kreativnost u nastavi hrvatskoga jezika. Suvremena riječ kreativnost (lat. creare) upućuje na moć stvaranja, izumljivanje ili proizvodnju ; umjetničko stvaralaštvo i sudjelovanje u nečemu korisnome ili vrijednome (konstruktivnom, svrhovitom). U radu se postavljaju istraživačka pitanja: Smatraju li učenici i nastavnici kreativnost važnom sastavnicom u nastavi Hrvatskoga jezika i zašto? Imaju li mogućnost kreativno se izraziti u nastavi hrvatskoga jezika i kako? Podudaraju li se mišljenja učenika i nastavnika o uspješnosti provođenja kreativnih tehnika? Istraživanje je provedeno na uzorku od 200 učenika srednje strukovne škole u Osijeku u dobi od 14 do 19 godina te na uzorku od petero nastavnika hrvatskog jezika. Podatci su prikupljeni anketnim upitnikom koji je sadržavao pitanja otvorenoga, zatvorenoga i kombiniranog tipa te skale procjene zadanih tvrdnji. Anketiranje je bilo anonimno u određenome vremenskom presjeku. Istraživanje je pokazalo da je učenicima i nastavnicima u nastavi hrvatskoga jezika važna kreativnost jer po mišljenju učenika kreativne tehnike u nastavi olakšavaju usvajanje nastavnoga sadržaja. Uz to, nastavnici ističu da se kreativnošću povećava i motiviranost učenika za rad. Svi nastavnici smatraju da se mogu kreativno izraziti na nastavi hrvatskoga jezika, dok su učenici podijeljeni oko toga pitanja. Podatci ukazuju na podudarnost u mišljenjima nastavnika i učenika o uspješnosti provođenja kreativnih tehnika u nastavi Hrvatskoga jezika, pri čemu nisu ni zadovoljni ni nezadovoljni njihovom uspješnošću te je najmanje ispitanika u potpunosti zadovoljno spomenutim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH