Pregled bibliografske jedinice broj: 66396
Razina i konkurentske značajke ugostiteljsko-turističke ponude Republike Hrvatske na Europskom tržištu
Razina i konkurentske značajke ugostiteljsko-turističke ponude Republike Hrvatske na Europskom tržištu // Susreti na Dragom kamenu / x (ur.).
Pula, 2000. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 66396 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina i konkurentske značajke ugostiteljsko-turističke ponude Republike Hrvatske na Europskom tržištu
(X)
Autori
Turkalj, Željko ; Ružić, Drago
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Susreti na Dragom kamenu
/ X - Pula, 2000
Skup
X
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 06.10.2000. - 07.10.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ugostiteljsko turistička ponuda; globalizacija; ugostiteljski objekti; oprema; konkurentske značajke
(x)
Sažetak
Na izmaku ovoga i na pragu novoga stoljeća i tisućljeća, turizam je višestruko uključen u složene procese globalizacije, pa oni nesumnjivo predstavljaju njegov najrelevantniji tržišni okvir. U takvim uvjetima Europski turizam je još uvijek dominantan u svjetskim razmjerima i svi su izgledi da to ostane i u sagledivoj budućnosti, mada su zahtjevi različitih segmenata potrošača bitno promijenjeni. U takvim promijenjenim uvjetima očekivanja i potrebe raznih demografskih segmenata što ih opslužuju ugostiteljski subjekti vrlo su zahtjevni i nužno je kontinuirano prilagođavanje razine i konkurentskih značajki potrebama i željama potrošača. Razdoblje tijekom proteklih deset godina rata i poratnog razdoblja bilo je vrijeme preživljavanja i u cjelini uzevši degeneracije konkurentskih značajki hotelsko turističkog proizvoda Republike Hrvatske. Teški gospodarski uvjeti u zemlji i nestabilno međunarodno okružje, te nezavršen proces privatizacije i nedostatak titulara vlasništva nisu stvarali povoljnu poduzetničku klimu, te se danas nakon deset godina od stvarnog početka krize hrvatskog turističkog proizvoda, mora konstatirati kako njegove značajke u suvremenim uvjetima nisu u stanju izdržati tržišnu utakmicu u globalizacijom zaoštrenim konkurentskim odnosima. Čak i razmjerno gruba analiza i komparacija nekih kvalitativnih obilježja hrvatskog hotelskog proizvoda pokazuje da je "ukupna vrijednost za novac" u nepovoljnom odnosu prema objektivnim zahtjevima suvremenog gosta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija