Pregled bibliografske jedinice broj: 663782
Interkulturalna obzorja suvremene škole
Interkulturalna obzorja suvremene škole // Škola danas za budućnost / Puževski, Valentin ; Strugar, Vladimir (ur.).
Križevci : Bjelovar, 2009. str. 13-28 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 663782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna obzorja suvremene škole
(Intercultural horizons of contemporary school)
Autori
Previšić, Vlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola danas za budućnost
/ Puževski, Valentin ; Strugar, Vladimir - Križevci : Bjelovar, 2009, 13-28
Skup
Škola danas za budućnost
Mjesto i datum
Bjelovar, Hrvatska, 30.11.2007. - 01.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Multikulturalitam; interkulturalizam
(Multiculturalism; interculturalism)
Sažetak
Multi-i interkulturalizam su u nas relativno novije društvene pojave koje se tiho “uvlače” i u hrvatski odgojno-obrazovni i školski sustav. Škola je, s druge strane, u tijeku stalnih mijena i unutarnjih preuredbi. Otvorenom, pluralnom, demokratskom i globalnom društvu - nakon postmoderne – odgovara neka nova škola (kao inovativna, kreativna, prosocijalna i interkulturalna zajednica). Suvremene heterogene zajednice, utemeljene na posttradicionalnim kulturnim matricama, zagovaraju interkulturalni koncept uređenja društvenih struktura kroz aktivne, prožimajuće i jednakovrijedne odnose. Pedagogija i didaktika interkulturalnih komunikacija treba, što prije, na svim razinama zahvatiti biće suvremene škole. Nacionalni i školski kurikulum u tome imaju osobitu zadaću odgovoriti ciljem, sadržajima i načinima odgojnog i obrazovnog rada, koji će od naglašeno spoznajnog pedagoški čin pomaknuti prema socijalnim dodirima i međusobnim uvažavanjima svih partnera umreženih u sustav nekih novih prijateljstava i razumijevanja. U tome smislu interkulturalni kurikulum otvara more novih mogućnosti u organizaciji školskog rada, bogaćenju programskih sadržaja, metodičkih postupaka, udžbeničkih ponuda, komunikacijskih vještina i socijalnih doživljaja. Jednom riječju, kurikularno bogatstvo interkulturalih ideja i šansi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlatko Previšić
(autor)