Pregled bibliografske jedinice broj: 663672
Kako doživljavamo svoje poduzeće: prilog istraživanju dimenzionalnosti organizacijske klime
Kako doživljavamo svoje poduzeće: prilog istraživanju dimenzionalnosti organizacijske klime // XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I. ; Penezić, Z. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. str. 100-100 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 663672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako doživljavamo svoje poduzeće: prilog istraživanju dimenzionalnosti organizacijske klime
(How do we experience our company: a contribution to studying the dimensionality of organizational climate)
Autori
Sušanj, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
/ Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I. ; Penezić, Z. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004, 100-100
ISBN
953-99229-6-8
Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
organizacijska klima
(organizational climate)
Sažetak
Organizacijska se klima obično definira kao percepcija svih onih aspekata radne okoline (događaji, postupci, pravila, odnosi) koji su članovima organizacije psihološki smisleni, odnosno značajni. U istraživanju organizacijske klime polazi se od jednostavne pretpostavke da je različita socijalna okruženja moguće opisati pomoću ograničenog broja istih ili sličnih dimenzija ili faktora klime. Dosadašnja istraživanja ukazuju na različit skup deriviranih faktora, odnosno faceta klime: taj broj, ovisno o korištenom upitniku, obično varira od 3 do 5 temeljnih dimenzija. U ovom se radu analizira struktura upitnika namijenjenog komparativnom istraživanju organizacijske klime u slovenskim i hrvatskim poduzećima. SiOK / HrOK upitnik sadrži 60 tvrdnji, po 5 za svaku od 12 apriornih dimenzija organizacijske klime. U posljednje su tri godine prikupljeni podaci za ukupno 116 organizacija različitih djelatnosti u obje države. Pored očigledne sadržajne valjanosti i interne konzistencije apriornih skala klime, konfirmatornom faktorskom analizom kompozitnih rezultata na organizacijskoj razini analize provjereni su i različiti modeli latentne strukture višeg reda: jedan, dva i više faktora organizacijske klime. Najbolji su pokazatelji podudarnosti modela s podacima dobiveni za 4-faktorski model organizacijske klime: 1) organizacijski sustavi (organiziranost, karijera, nagrađivanje), 2) rukovodni sustavi (komuniciranje i informiranje, rukovođenje, unutarnji odnosi), 3) odnos prema radu i kvaliteti (inovativnost i inicijativnost, motiviranost i zaokupljenost, kvaliteta), te 4) razvojna orijentacija (poznavanje misije, vizije i ciljeva, stručna osposobljenost i učenje, pripadnost). Nadalje, multidimenzionalno skaliranje ukazuje na interpretabilno prostorno pozicioniranje faceta organizacijske klime. Dobiveni se rezultati uspoređuju s onima iz literature o dimenzionalnosti organizacijske klime, te se raspravlja o praktičnoj valjanosti korištenog upitnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija