Pregled bibliografske jedinice broj: 663621
Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola
Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 429-442 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 663621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola
(Giftedness as pedagogical problem: empirical research on elementary school sample)
Autori
Jukić, Tonća ; Jakovčević, Petra
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 61
(2012), 4;
429-442
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski jezik; nadarenost; pedagoška kompetentnost; rad s darovitima
(croatian language; giftedness; pedagogic competence; work whit gifted)
Sažetak
U radu se nadarenosti pristupa kao pedagoškom problemu. Provedeno je istraživanje kojemu je cilj bio utvrditi razlikuju li se učitelji hrvatskoga jezika u osnovnim školama u Splitu u percepciji osobne (ne)kompetentnosti za rad s darovitim učenicima s obzirom na iskustvo u radu s darovitima te duljinu radnog staža. Utvrđeno je da jedino iskustvo u radu s darovitima pridonosi osjećaju veće kompetentnosti što upućuje na potrebu stjecanja relevantnih znanja te razvoja vještina i sposobnosti koje će učitelji redovito i rado primjenjivati u radu s darovitima. Da bi se to ostvarilo, potreban je sustavan proces osposobljavanja učitelja za rad s darovitima, koji treba započeti još tijekom studija, što uviđaju i sami učitelji. Na temelju analize sadržaja pisanih izjava učitelja o očekivanim sadržajima programa stručnog osposobljavanja za rad s darovitim učenicima utvrđeno je da program treba uključivati temeljne spoznaje o darovitosti, primjerene metode i oblike rada te primjere iz prakse. Dobiveni rezultati upućuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja za rad s darovitima te potrebu uvođenja kolegija o pedagogiji djece s posebnim potrebama na sve nastavničke studije kako bi učitelji dobili temelje za razvoj pozitivnih stavova o darovitosti, uz neizostavne prilike za razvoj vještina i sposobnosti za budući rad s darovitim učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Tonća Jukić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts