Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 663621

Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola


Jukić, Tonća; Jakovčević, Petra
Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 429-442 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 663621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola
(Giftedness as pedagogical problem: empirical research on elementary school sample)

Autori
Jukić, Tonća ; Jakovčević, Petra

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 61 (2012), 4; 429-442

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski jezik; nadarenost; pedagoška kompetentnost; rad s darovitima
(croatian language; giftedness; pedagogic competence; work whit gifted)

Sažetak
U radu se nadarenosti pristupa kao pedagoškom problemu. Provedeno je istraživanje kojemu je cilj bio utvrditi razlikuju li se učitelji hrvatskoga jezika u osnovnim školama u Splitu u percepciji osobne (ne)kompetentnosti za rad s darovitim učenicima s obzirom na iskustvo u radu s darovitima te duljinu radnog staža. Utvrđeno je da jedino iskustvo u radu s darovitima pridonosi osjećaju veće kompetentnosti što upućuje na potrebu stjecanja relevantnih znanja te razvoja vještina i sposobnosti koje će učitelji redovito i rado primjenjivati u radu s darovitima. Da bi se to ostvarilo, potreban je sustavan proces osposobljavanja učitelja za rad s darovitima, koji treba započeti još tijekom studija, što uviđaju i sami učitelji. Na temelju analize sadržaja pisanih izjava učitelja o očekivanim sadržajima programa stručnog osposobljavanja za rad s darovitim učenicima utvrđeno je da program treba uključivati temeljne spoznaje o darovitosti, primjerene metode i oblike rada te primjere iz prakse. Dobiveni rezultati upućuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja za rad s darovitima te potrebu uvođenja kolegija o pedagogiji djece s posebnim potrebama na sve nastavničke studije kako bi učitelji dobili temelje za razvoj pozitivnih stavova o darovitosti, uz neizostavne prilike za razvoj vještina i sposobnosti za budući rad s darovitim učenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Tonća Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća; Jakovčević, Petra
Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 429-442 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Jukić, T. & Jakovčević, P. (2012) Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (4), 429-442.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Jakov\v{c}evi\'{c}, Petra}, year = {2012}, pages = {429-442}, keywords = {hrvatski jezik, nadarenost, pedago\v{s}ka kompetentnost, rad s darovitima}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {61}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Nadarenost kao pedago\v{s}ki problem: empirijsko istra\v{z}ivanje na uzorku osnovnih \v{s}kola}, keyword = {hrvatski jezik, nadarenost, pedago\v{s}ka kompetentnost, rad s darovitima} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Jakov\v{c}evi\'{c}, Petra}, year = {2012}, pages = {429-442}, keywords = {croatian language, giftedness, pedagogic competence, work whit gifted}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {61}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Giftedness as pedagogical problem: empirical research on elementary school sample}, keyword = {croatian language, giftedness, pedagogic competence, work whit gifted} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font