Pregled bibliografske jedinice broj: 66362
Hrvatsko gospodarstvo u uvjetima otvorenog tržišta uspješnost inozemnih proizvoda na hrvatskom tržištu i marketing implikacije za hrvatsko gospodarstvo
Hrvatsko gospodarstvo u uvjetima otvorenog tržišta uspješnost inozemnih proizvoda na hrvatskom tržištu i marketing implikacije za hrvatsko gospodarstvo // Tržišna demokracija u Hrvatskoj - stanje i perspektive / Bratko, Stjepan (ur.).
Varaždin, 2000. str. 209-219 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 66362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatsko gospodarstvo u uvjetima otvorenog tržišta uspješnost inozemnih proizvoda na hrvatskom tržištu i marketing implikacije za hrvatsko gospodarstvo
(The Croatian Economy in Open Market Conditions - the Success of Foreign Products on the Croatian Market and Marketing Implications for the Croatian Economy)
Autori
Leko-Šimić, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tržišna demokracija u Hrvatskoj - stanje i perspektive
/ Bratko, Stjepan - Varaždin, 2000, 209-219
Skup
Tržišna demokracija u Hrvatskoj - stanje i perspektive
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 26.10.2000. - 27.10.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ponašanje potrošača; strani vs. domaći proizvodi; zemlja podrijetla proizvoda; konkurentnost
(buyer's behavior; foreign vs. domestic products; country of origin; competitiveness)
Sažetak
Proces globalizacije tržišta u punom je zamahu i niti jedna zemlja ne može ga izbjeći niti ignorirati. Globalizacija nužno dovodi do otvaranja tržišta, te na ovaj ili onaj način, otvara put inozemnim proizvodima i konkurenciji na domaće tržište. Dosadašnja, relativno malobrojna istraživanja, pokazala su da, osim objektivnih čimbenika koji utječu na ponašanje potrošača u smislu izbora domaćeg ili inozemnog proizvoda (od postojanja konkurentne ponude, do kupovne moći), na tu odluku utječu i stereotipi (pozitivni ili negativni) o zemlji iz koje proizvod dolazi.
Sve zemlje u tranziciji, a među njima i Hrvatska već su nekoliko godina preplavljene bogatom ponudom inozemnih proizvoda na svom tržištu. Ovo istraživanje bavi se problematikom uspješnosti inozemnih proizvoda na hrvatskom tržištu, mišljenjem hrvatskih potrošača o njihovoj konkurentnosti i čimbenicima koji utječu na njihov izbor domaćeg, odnosno inozemnog proizvoda. U tu svrhu provedeno je anketno ispitivanje hrvatskih potrošača iz Zagreba, Rijeke, Splita i Osijeka. Rezultati ovih istraživanja prikazani su u radu. Na temelju rezultata definirane su marketing implikacije koje sadašnja gospodarska situacija stvara za hrvatske ponuđače.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA