Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 663611

Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta


Popović, Goran; Grmuša, Tanja; Kuzelj, Maja
Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta // Hrvatske perspektive u Europskoj uniji / Croatian prospects in the European Union / Grmuša, Tanja (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2014. str. 335-357 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 663611 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta
(The role of Croatian Broadcasts with national license in promoting the Croatian national identity)

Autori
Popović, Goran ; Grmuša, Tanja ; Kuzelj, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Hrvatske perspektive u Europskoj uniji / Croatian prospects in the European Union / Grmuša, Tanja - Zagreb : Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2014, 335-357

ISBN
978-953-57657-3-8

Skup
1st International Scientific and Professional Conference Fedor Rocco in Marketing and Communications - Croatian Prospects in the European Union

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
etnički identitet ; nacionalni identitet ; Republika Hrvatska ; mediji ; nacionalne televizije ; Europska unija ; europski identitet
(ethnic identity ; national identity ; the Republic of Croatia ; the media ; national televisions ; the European Union ; European identity)

Sažetak
Država bez identifikacije ne može nastati niti se održati, a sama nacionalna identifikacija nije dovoljna za njezin nastanak. Mnogi izjednačuju etnos i naciju, a ne znaju da nacija nastaje na već postojećem etničkom identitetu. Poimanje o etničkom identitetu mijenjalo se kroz stoljeća, što iziskuje kompilaciju teorija o etnicitetu. Razumijevanje kompleksnosti hrvatskog nacionalnog identiteta iziskuje definiranje pojma „identitet“ i načine njegova nastanka. Važno je opisati značenje nacionalne identifikacije, te navesti i objasniti pojmove, koji se nerijetko spominju, a vezani su uz temu nacionalnog identiteta. U okviru središnje teme, potrebno je pojam „nacionalni identitet“ primijeniti na hrvatski slučaj. Pritom se mora obratiti pažnja na tisućljetnu povijest, gubljenje elemenata državnosti u određenom trenutku i borbu za osamostaljenjem i konačnom identifikacijom. Hrvati su davno izgradili svoj nacionalni identitet, na temelju kojeg su stvorili državu i samovoljno ulazili u sastav drugih država sa sačuvanim elementima državnosti. Uza sve to, u njima se hrvatski identitet potiskivao. Potrebno je i osvrnuti se na devedesete godine 20. stoljeća, kada Republika Hrvatska doživljava „ponovno rođenje“ nacionalnog identiteta, koji sada postaje upitan uoči ulaska u Europsku uniju. Uspostavom samostalne hrvatske države, koja treba štititi nacionalne i kulturne vrijednosti, ponovno postaju upitne nacionalne vrijednosti. Treba raspraviti i negativno shvaćanje težnje nacionalnom identitetu koje danas prevladava, te napraviti uvid u aktualnu borbu za opstanak hrvatskog nacionalnog identiteta, što je posebice izraženo uoči ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Veliku ulogu u cijelome procesu imaju i mediji kao posrednici i promicatelji pitanja nacionalnoga identiteta, ali i faktori jačanja europskoga identiteta u novim zemljama članicama. Krajnji je cilj ovoga rada predočiti razlikovni aspekt između etničkog i nacionalnog identiteta, osvijestiti povijesnost hrvatskog slučaja, upozoriti na krizu hrvatskog nacionalnog identiteta i naglasiti važnost borbe za hrvatski nacionalni identitet. Istraživanje provedeno na uzorku od 90 središnjih informativnih emisija Hrvatske radiotelevizije, Nove Tv i RTL Televizije metodom analize sadržaja u studenome 2012. nastojalo je utvrditi koliko se vremena u novinarskim prilozima posvećuje pitanjima hrvatskog nacionalnog identiteta, nadalje u kojem se sve kontekstu spominje i povezuje hrvatski nacionalni identitet, istražiti kako se o njemu izvještava te analizirati povezanost gostovanja u emisijama s prilozima koji tematiziraju hrvatski nacionalni identitet ili neke njegove elemente.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka poslovna škola s pravom javnosti

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (autor)

Avatar Url Goran Popović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.vpsz.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Popović, Goran; Grmuša, Tanja; Kuzelj, Maja
Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta // Hrvatske perspektive u Europskoj uniji / Croatian prospects in the European Union / Grmuša, Tanja (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2014. str. 335-357 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Popović, G., Grmuša, T. & Kuzelj, M. (2014) Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta. U: Grmuša, T. (ur.)Hrvatske perspektive u Europskoj uniji / Croatian prospects in the European Union.
@article{article, author = {Popovi\'{c}, Goran and Grmu\v{s}a, Tanja and Kuzelj, Maja}, editor = {Grmu\v{s}a, T.}, year = {2014}, pages = {335-357}, keywords = {etni\v{c}ki identitet, nacionalni identitet, Republika Hrvatska, mediji, nacionalne televizije, Europska unija, europski identitet}, isbn = {978-953-57657-3-8}, title = {Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta}, keyword = {etni\v{c}ki identitet, nacionalni identitet, Republika Hrvatska, mediji, nacionalne televizije, Europska unija, europski identitet}, publisher = {Visoka poslovna \v{s}kola s pravom javnosti Zagreb}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Popovi\'{c}, Goran and Grmu\v{s}a, Tanja and Kuzelj, Maja}, editor = {Grmu\v{s}a, T.}, year = {2014}, pages = {335-357}, keywords = {ethnic identity, national identity, the Republic of Croatia, the media, national televisions, the European Union, European identity}, isbn = {978-953-57657-3-8}, title = {The role of Croatian Broadcasts with national license in promoting the Croatian national identity}, keyword = {ethnic identity, national identity, the Republic of Croatia, the media, national televisions, the European Union, European identity}, publisher = {Visoka poslovna \v{s}kola s pravom javnosti Zagreb}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font