Pregled bibliografske jedinice broj: 663611
Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta
Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta // Hrvatske perspektive u Europskoj uniji / Croatian prospects in the European Union / Grmuša, Tanja (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2014. str. 335-357 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 663611 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta
(The role of Croatian Broadcasts with national license in promoting the Croatian national identity)
Autori
Popović, Goran ; Grmuša, Tanja ; Kuzelj, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Hrvatske perspektive u Europskoj uniji / Croatian prospects in the European Union
/ Grmuša, Tanja - Zagreb : Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2014, 335-357
ISBN
978-953-57657-3-8
Skup
1st International Scientific and Professional Conference Fedor Rocco in Marketing and Communications - Croatian Prospects in the European Union
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
etnički identitet ; nacionalni identitet ; Republika Hrvatska ; mediji ; nacionalne televizije ; Europska unija ; europski identitet
(ethnic identity ; national identity ; the Republic of Croatia ; the media ; national televisions ; the European Union ; European identity)
Sažetak
Država bez identifikacije ne može nastati niti se održati, a sama nacionalna identifikacija nije dovoljna za njezin nastanak. Mnogi izjednačuju etnos i naciju, a ne znaju da nacija nastaje na već postojećem etničkom identitetu. Poimanje o etničkom identitetu mijenjalo se kroz stoljeća, što iziskuje kompilaciju teorija o etnicitetu. Razumijevanje kompleksnosti hrvatskog nacionalnog identiteta iziskuje definiranje pojma „identitet“ i načine njegova nastanka. Važno je opisati značenje nacionalne identifikacije, te navesti i objasniti pojmove, koji se nerijetko spominju, a vezani su uz temu nacionalnog identiteta. U okviru središnje teme, potrebno je pojam „nacionalni identitet“ primijeniti na hrvatski slučaj. Pritom se mora obratiti pažnja na tisućljetnu povijest, gubljenje elemenata državnosti u određenom trenutku i borbu za osamostaljenjem i konačnom identifikacijom. Hrvati su davno izgradili svoj nacionalni identitet, na temelju kojeg su stvorili državu i samovoljno ulazili u sastav drugih država sa sačuvanim elementima državnosti. Uza sve to, u njima se hrvatski identitet potiskivao. Potrebno je i osvrnuti se na devedesete godine 20. stoljeća, kada Republika Hrvatska doživljava „ponovno rođenje“ nacionalnog identiteta, koji sada postaje upitan uoči ulaska u Europsku uniju. Uspostavom samostalne hrvatske države, koja treba štititi nacionalne i kulturne vrijednosti, ponovno postaju upitne nacionalne vrijednosti. Treba raspraviti i negativno shvaćanje težnje nacionalnom identitetu koje danas prevladava, te napraviti uvid u aktualnu borbu za opstanak hrvatskog nacionalnog identiteta, što je posebice izraženo uoči ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Veliku ulogu u cijelome procesu imaju i mediji kao posrednici i promicatelji pitanja nacionalnoga identiteta, ali i faktori jačanja europskoga identiteta u novim zemljama članicama. Krajnji je cilj ovoga rada predočiti razlikovni aspekt između etničkog i nacionalnog identiteta, osvijestiti povijesnost hrvatskog slučaja, upozoriti na krizu hrvatskog nacionalnog identiteta i naglasiti važnost borbe za hrvatski nacionalni identitet. Istraživanje provedeno na uzorku od 90 središnjih informativnih emisija Hrvatske radiotelevizije, Nove Tv i RTL Televizije metodom analize sadržaja u studenome 2012. nastojalo je utvrditi koliko se vremena u novinarskim prilozima posvećuje pitanjima hrvatskog nacionalnog identiteta, nadalje u kojem se sve kontekstu spominje i povezuje hrvatski nacionalni identitet, istražiti kako se o njemu izvještava te analizirati povezanost gostovanja u emisijama s prilozima koji tematiziraju hrvatski nacionalni identitet ili neke njegove elemente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka poslovna škola s pravom javnosti