Pregled bibliografske jedinice broj: 663545
PROJEKT KONSTRUKCIJE POMIČNIH PALUBICA BRODA ZA PRIJEVOZ AUTOMOBILA
PROJEKT KONSTRUKCIJE POMIČNIH PALUBICA BRODA ZA PRIJEVOZ AUTOMOBILA, 2013., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 663545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROJEKT KONSTRUKCIJE POMIČNIH PALUBICA BRODA ZA PRIJEVOZ AUTOMOBILA
(STRUCTURAL DESIGN OF HOISTABLE DECKS FOR CAR CARRIER SHIP)
Autori
Kosanović, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
03.12
Godina
2013
Stranica
97
Mentor
Andrić, Jerolim
Ključne riječi
pomična palubica; projektiranje konstrukcije; metoda konačnih elemenata; brod za prijevoz automobila
(hoistable deck; structural design; finite element method; car carrier ship)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je projektiranje konstrukcije pomičnih palubica broda za prijevoz 6700 automobila (Loa=199.9 m, B=32.26 m, D=36.68 m, T=9.0 m, tip: PTCP-pure car truck carier) prema pravilima klasifikacijskog društva Det Norske Veritas (DNV). Potrebnu dokumentaciju za izradu projekta ustupila je tvrtka Marina Brod d.o.o. Projekt je morao zadovoljiti pravila klasifikacijskog društva kao i želje brodovlasnika da bi kao takav bio prihvaćen. U ovom radu pažnja je posvećena konstruiranju pomičnih palubica palube 2. U razmatranje su odabrane dvije pomične palubice, palubica P6 pravilnog četverokutnog oblika i palubica C10 nepravilnog oblika. Valja napomenuti da je za palubu 2 već postojao gotov proračun roštilja pomičnih palubica, te je u ovom radu jedan od ciljeva bio pronaći eventualno bolje rješenje. U početnoj konceptualnoj fazi proveden je proračun prema pravilima klasifikacijskog društva, koji je služio kao osnova za daljnju analizu. U računalnom programu MAESTRO izrađeni su modeli palubica gdje su za modeliranje primarnog roštilja korišteni grubi gredni konačni elementi. Model koji je bio najpovoljniji u odnosu na masu strukture dodatno je izrađen u programu Nauticus 3D-beam te su uspoređeni rezultati sa rezultatima koje je dao MAESTRO. Na temelju odziva konstrukcije izvršena je analiza podobnosti konstrukcije prema strukturnim kriterijima (popuštanje, izvijanje), te je u slučaju nezadovoljenja predloženo strukturno riješenje koje zadovoljava razmatrane kriterije. U završnoj fazi izrađen je detaljni MKE model u programskom paketu FEMAP/NASTRAN gdje su korišteni pločasti konačni elementi. Model fine mreže razmatran je sa dva oblika opterećenja. Prvi oblik obuhvaća distribuirano opterećenje po čitavoj oplati palubice, dok drugi oblik obuhvaća osovinsko opterećenje uslijed lokalnog pritiska kotača automobila na površinu oplate. Na temelju odziva konstrukcije izvršena je analiza podobnosti konstrukcije prema strukturnim kriterijima (popuštanje, izvijanje), te je u slučaju nezadovoljenja predloženo strukturno riješenje koje zadovoljava razmatrane kriterije. Na temelju detaljnog modela fine mreže izrađena je tehnička dokumentacija čelične strukture palubica sa svim lokalnim pojačanjima strukture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-1201829-1671 - Višekriterijski projektni modeli u osnivanju i konstrukciji broda i zrakoplova (Žanić, Vedran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Jerolim Andrić
(mentor)