Pregled bibliografske jedinice broj: 663511
Korelacija izvora financiranja visokog obrazovanja i broja studenata u svijetu
Korelacija izvora financiranja visokog obrazovanja i broja studenata u svijetu // Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra / Čavrak, V. ; Gelo, T. (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 155.-172. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 663511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korelacija izvora financiranja visokog obrazovanja i broja studenata u svijetu
(Correlation of Sources of Funding Higher Education and Number of Students in the World)
Autori
Mlinarić, Danijel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra
/ Čavrak, V. ; Gelo, T. - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 155.-172.
ISBN
978-953-6025-76-3
Skup
Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
visoko obrazovanje; izvori financiranja; trend broja studenata; svijet
(higher education; source of funds; trend in number of students; world)
Sažetak
Značenje visokog obrazovanja i njegov utjecaj na društvo svake zemlje neupitan je. Ono što razlikuje visoko obrazovanje od zemlje do zemlje je njegov tretman i adekvatna strategija visokog obrazovanja. Financiranje visokog obrazovanja, općenito u svijetu dominantna je tematika kojom se bave sve uključene strane koje imaju direktne i/ili indirektne poveznice s visokim obrazovanjem. Većina zemalja u svijetu suočava se sa sve većim povećanjem potražnje za visokim obrazovanjem dok s druge strane izdvajanja za visoko obrazovanje iz državnih proračuna ne prate taj trend. Navedeno dovodi do deficitarnosti izvora sredstava kojima se financira visoko obrazovanje neovisno da li je to javni i/ili privatni sektor. Posljedica je ta, da određenom dijelu potencijalne studentske populacije slabijeg materijalnog statusa nije omogućeno studiranje te općeniti pad kvalitete studiranja. Visoko obrazovanje trebalo bi biti dostupno svima koji zadovolje kriterije upisa, neovisno o svim ostalim uvjetima. Dostupnost visokog obrazovanja u pojedinoj zemlji zapravo govori o kvaliteti modela financiranja visokog obrazovanja. Što je dostupnost visokog obrazovanja veća, podrazumijeva se da je model financiranja bolji jer omogućuje veću mogućnost studiranja potencijalnim studentima. Model financiranja pak ovisi o efikasnosti i dostatnosti izvora financiranja. Tendencija je, i zadatak većini zemalja u svijetu smanjiti izdvajanja iz proračuna za visoko obrazovanje. Spomenuto još jasnije dolazi do izražaja u ovakvim vremenima financijske krize. Krajnji cilj je povećanje izdvajanja sredstava iz privatnih izvora za visoko obrazovanje i smanjenje opterećenja državnog proračuna zemalja. U radu će stoga biti istraženi uočeni trendovi u broju i distribuciji studenata u svijetu te izvori financiranja visokog obrazovanja. Također će biti proučene i promjene u troškovima visokoobrazovnih institucija te njihov utjecaj na kvalitetu studiranja. Uz zaključak će biti navedene i preporuke te potencijalne promjene u financiranju visokog obrazovanja koje bi poboljšale kako financiranje visokog obrazovanja tako i visoko obrazovanje u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-1438 - Modeli tržišnog financiranja namjena od javnog interesa (Stojanović, Alen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Danijel Mlinarić
(autor)