Pregled bibliografske jedinice broj: 663503
PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA PRAMČANOG I KRMENOG DIJELA BRODA IZLOŽENIM VALNIM UDARNIM OPTEREĆENJIMA PREMA PRAVILIMA KLASIFIKACIJSKIH DRUŠTAVA
PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA PRAMČANOG I KRMENOG DIJELA BRODA IZLOŽENIM VALNIM UDARNIM OPTEREĆENJIMA PREMA PRAVILIMA KLASIFIKACIJSKIH DRUŠTAVA, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 663503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA PRAMČANOG I KRMENOG DIJELA BRODA IZLOŽENIM VALNIM UDARNIM OPTEREĆENJIMA PREMA PRAVILIMA KLASIFIKACIJSKIH DRUŠTAVA
(SCANTLING DETERMINATION OF BOW AND STERN AREA STRUCTURE SUBJECTED TO WAVE IMPACT LOADS ACCORDING TO CLASSIFICATION SOCIETIES RULES)
Autori
Zlopaša, Hinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
28.02
Godina
2013
Stranica
34
Mentor
Andrić, Jerolim
Ključne riječi
VALNO UDARNO OPTEREĆENJE; PRORAČUN STRUKTURNIH DIMENZIJA ;
(WAVE IMPACT LOADS; SCANTLING DETERMINATION; BOW AND STERN AREA)
Sažetak
Udaranje u valove (eng. slamming) opisuje dinamički udar valova na pramčani i krmeni dio oplate broda koja je iznad proračunatog gaza. Posljedice udaranja na tom izloženom dijelu oplate su vrlo visoki hidrodinamički tlakovi i sile čije se djelovanje može promatrati na lokalnoj i globalnoj razini. Na lokalnoj razini, dio koji je obuhvaćen ovim radom, radi se o djelovanju lokalnog tlaka u području interakcije s fuidom. Na globalnoj razini ti tlakovi uzrokuju globalne vibracije strukture te značajnu promjenu ukupnog momenta savijanja i smičnih sila u trupu broda. Iz praktičnih razloga, veličine lokalnih tlakova su obuhvaćene jednostavnim postupcima koje predlažu klasifikacijska društva. Općenito, kako bi se povećao teretni prostor kod brodova za prijevoz automobila ili kontejnera šire se krajnji dijelovi palube. Posljedica toga je mali kut između oplate na pramcu odnosno krmi i slobodne površine fluida. Taj kut je definiran kao kut gledan u poprečnom presjeku između oplate i horizontalne osi. Smanjenjem tog kuta raste tlak udara koji može prouzrokovati i strukturna oštećenja. Kroz mnogo godina iskustva i promatranja utvrđeno je da ranije spomenuti brodovi trpe oštećenja na pramčanom dijelu tokom plovidbe u teškim vremenskim uvjetima. U zadnje vrijeme, ovaj fenomen je dobio na važnosti zbog česte plovidbe pri velikim brzinama u teškim vremenskim uvjetima. Glavni izazov u ovom pogledu je što točnije predvidjeti veličine tih tlakova kako bi se mogla odrediti potrebna ojačanja oplate na pramčanom i krmenom dijelu broda. U prošlosti, različita klasifikacijska društva su postavila različite zahtjeve. Ti zahtjevi su nastali kombiniranjem analitičkih metoda i proračuna koji su dodatno ispravljeni s obzirom na već znane slučajeve oštećenja. Klasifikacijska društva su svjesna da trenutna Pravila dovode do različitih strukturnih dimenzija za isti brod [1]. Upravo zbog toga, cilj ovog rada je istražiti razlike u pristupima klasifikacijskih društava kod izračuna tlakova, debljina limova i ukrepa u pramčanom i krmenom dijelu. Za usporedbu su uzeti Det Norske Veritas (DNV) i Lloyd's Register (LR).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-1201829-1671 - Višekriterijski projektni modeli u osnivanju i konstrukciji broda i zrakoplova (Žanić, Vedran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Jerolim Andrić
(mentor)