Pregled bibliografske jedinice broj: 663481
Komparativna analiza strategija odnosa s javnostima zagrebačkih sportskih klubova na primjerima KHL Medvešćak i KK Cedevita
Komparativna analiza strategija odnosa s javnostima zagrebačkih sportskih klubova na primjerima KHL Medvešćak i KK Cedevita, 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 663481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza strategija odnosa s javnostima zagrebačkih sportskih klubova na primjerima KHL Medvešćak i KK Cedevita
(Comparative analysis of the strategies of public relations of Zagreb sporting clubs on the examples of HKL Medvešćak and KK Cedevita)
Autori
Cvitković, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.11
Godina
2013
Stranica
119
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Bonacci, Duje
Ključne riječi
odnosi s javnošću; sport; strategija; KHL Medveščak; KK Cedevita; komunikacijska strategija; marketing; promocija; publicitet; propaganda; imidž; reputacija; javnost; ciljne javnosti; dionici
(public relations; sports; strategy; HKL Medvešćak; KK Cedevita; communications strategy; marketing; promotion; publicity; advertising; image; reputation; the public; the target public; stakeholders)
Sažetak
Odnosi s javnošću u sportu su vrlo mlada disiplina, pogotovo na području Hrvatske, gdje se promociji sporta prije nije poklanjalo previše pažnje, jer je svaka sportska organizacija "igrala na rezultate i tradiciju". Međutim danas svjedočimo nastanku novih klubova koji nemaju velike rezultate niti dugu tradiciju iza sebe, te preko odnosa s javnošću privlače publiku. Nakon toga, sve je jednostavno. Velik broj navijača i publike u dvoranama i na stadionima znači profit od prodaje ulaznica i klupske opreme, a ta masa ljudi koji su ujedinjeni u jednoj stvari - podršci prema omiljenom klubu - također privlači sponzore i ulagače koji će uložiti sredstva u promoviranje svojih proizvoda. Sredstva, sa svoje strane, znače bolji proračun za sportsku organizaciju, koja pametnim ulaganjima u igrače i podmladak može postići velike rezultate. Dolazimo do zatvorenog kruga i zaključka kako odnosi s javnošću kreiraju uspjeh ne samo u imidžu, reputaciji i popularnosti, nego i u natjecateljskom smislu. Istražujući sadržaj literature specijalizirane za odnose s javnošću obradili smo temeljne teoretske postulate, izdvojili faze odnosa s javnošću, i predstavili određivanje strategija. Nakon toga smo analizirali strategije odnosa s javnošću na primjerima dva sportska kluba za koje smatramo kako u Zagrebu najviše pažnje posvećuju kvalitetnoj komunikaciji i odnosima sa svojim javnostima, HKL Medvešćak i KK Cedevita. Analizom sadržaja i razgovorom s odgovornim osobama za odnose s javnošću oba kluba, saznali smo njihove komunikacijske ciljeve i ciljne grupe te analizirali strategiju koju su proveli kako bi te ciljeve ostvarili. Analizirali smo sredstva koja su koristili u provedbi istih te, s ciljem određivanja uspješnosti analiziranih strategija, izradili anketni upitnik i ispitali ciljne javnosti Cedevite i Medvešćaka. Na kraju smo metodom komparativne analize utvrdili sličnosti i razlike te iznijeli zaključke.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb